افزایش مالیات گردشگری آمستردام برای دفع توریست‌های مزاحم!

آمستردام به منظور تغییر نحوه دید بازدیدکنندگان به آمستردام به عنوان شهری «آزاد»، مالیات گردشگری شهر را افزایش داد تا مانع ورود توریست‌هایی شود که مخل نظم اجتماعی شهر هستند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پایتخت هلند افزایش مالیات توریستی خود بر اتاق‌های هتل‌ها را به ۱۲.۵ درصد در سال ۲۰۲۴، تأیید کرده است که بالاترین مالیات گردشگری در اروپا و شاید جهان است. این افزایش حتی برای مسافرانی اعمال می‌شود که یک شب در هتل‌ها یا مهمان‌خانه‌ها اقامت دارند.

مالیات توریستی فعلی آمستردام هفت درصد است و قرار است ۱۲.۵ درصد افزایش داشته باشد؛ این به آن معنا است که سال آینده، مالیات بر از ۱۶.۱۸ دلار به ۲۳.۱۲ دلار در هر شب افزایش خواهد یافت. این ارقام در حالی اعلام شده است که مالیات توریستی بارسلونا به‌طور متوسط حدود ۲.۲۵ یورو برای هر نفر در روز و در پاریس حدود ۴ یورو برای هر نفر است.

مالیات بر گردشگری در اروپا رایج شده است، با این حال، برخلاف بسیاری از شهرهای دیگر، آمستردام مالیات توریستی خود را به عنوان یک نرخ ثابت در روز و به عنوان درصدی از هزینه اقامت دریافت می‌کند که پس از ورود هر بازدیدکننده به هتل خود پرداخت می‌شود.

افزایش مالیات گردشگری آمستردام برای دفع توریست‌های مزاحم!

چرا آمستردام مالیات توریستی خود را افزایش می‌دهد؟

در سال ۲۰۲۲، آمستردام پذیرای ۱۷ میلیون گردشگر بود که پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال ۲۰۲۳ به بیش از ۲۰ میلیون نفر برسد. روند گردشگری انبوه یک نگرانی قابل‌توجه برای ساکنان و مشاغل است که به‌طور عمده از طریق شکایات در مورد سروصدا و رفتارهای غیرقانونی بیان می‌شود. این نگرانی‌ها در سیاست گردشگری آمستردام در نظر گرفته شده است و مسئولان این شهر در تلاش هستند تا از نوعی گردشگری جلوگیری کنند که کیفیت زندگی ساکنانش را به خطر می‌اندازد.

دلیل اصلی این مالیات، تمایل به تغییر نحوه دید بازدیدکنندگان از آمستردام است. آمستردام به عنوان یک شهر آزاد مشهور است که توسط بعضی از مشاغل به عنوان مکانی با امکانات نامحدود تبلیغ شده است و همین تعابیر این حس را ایجاد می‌کند که در آمستردام، هر چیزی یا هر رفتاری آزاد است.

بنابراین مقامات شهر به دنبال ترویج و تشویق محصولات، فعالیت‌ها و خدماتی هستند که به آرامش شهر و ساکنان آن کمک می‌کنند. این تلاش شامل ممنوعیت مهمانی‌های مجردی و استعمال دخانیات می‌شود که ممکن است باعث هرج‌ومرج شود.

مقامات گردشگری آمستردام امسال کمپین «دور بمان» را راه‌اندازی کردند تا گردشگران جوان را از بازدید از آمستردام برای شرکت در مهمانی‌های افراطی منصرف کنند. این کمپین به دنبال افزایش آگاهی در مورد تأثیر رفتار آنها و ترویج گردشگری محترمانه است.

کد خبر 696067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.