جنگنده اف-۱۵ آمریکایی در راه اسرائیل

نیروی هوایی آمریکا با انتشار بیانیه‌ای از استقرار جت‌های جنگنده اف-۱۵ و آ-۱۰ خود در منطقه خاورمیانه خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از سی‌ان‌ان، نیروی هوایی ایالات متحده در بیانیه‌ای بدون اشاره اعلام کرد: استقرار جنگنده‌های نیروی هوایی آمریکا در خاورمیانه به موقعیت ایالات متحده برتری بخشیده است و انجام عملیات هوایی را در سراسر منطقه تقویت خواهد کرد.

ژنرال الکسوس گرینکویچ، نهمین فرمانده نیروی هوایی آمریکا، در بیانیه‌ای ادعا کرد که با استقرار جنگنده‌های پیشرفته و ادغام نیروهای خود با نیروهای شرکا و متحدانمان در خاورمیانه، امنیت را در این منطقه تقویت خواهیم کرد.

یک مقام آمریکایی پیش‌تر اعلام کرد که ایالات متحده در حال استقرار جنگنده‌های بیشتری در خاورمیانه به عنوان بخشی از یک طرح برای تقویت موقعیت نیروهای خود در این منطقه است.

به گفته این مقام آمریکایی، در این مرحله از طرح تقویت نیروهای آمریکایی حدود ۲۰ تا ۲۵ جنگنده اف -۱۵ و اف -۳۵ به عنوان قوی‌ترین قابلیت‌های هوا به هوا و هوا به زمین در نیروی هوایی ایالات متحده به منطقه خلیج‌فارس اعزام خواهند شد.

این مقام آمریکایی در ادامه مدعی شد: هدف از استقرار این جت‌های جنگنده اضافی، تقویت بازدارندگی در برابر ایران یا گسترش جنگ در خارج از مرزهای (رژیم) اسرائیل است.

کد خبر 695968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.