هزینه ۳۰۰ میلیارد ریالی برای توسعه فضای سبز بوستان خضر نبی (ع) قم / تکمیل باغ گیاه‌شناسی

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم گفت: به‌منظور تکمیل فضای سبز فاز دوم بوستان خضر نبی، بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

پیام جوادیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به ویژگی‌های بوستان هزار هکتاری شهر قم اظهار کرد: این بوستان یکی از مهم‌ترین و شاخص‌ترین پروژه‌های شهر قم در راستای حفاظت محیط‌زیست بوده که طرح‌های مختلفی در این بوستان در دست اقدام است.

وی یکی از پروژه‌های شاخص در ضلع شرقی پارک هزار هکتاری را بوستان خضر نبی (ع) دانست و افزود: این بوستان با ۵۵ هکتار مساحت جزو بوستان‌های شاخص در سطح کشور است که فاز نخست آن در سال ۱۴۰۰ با مساحتی حدود ۲۵۰ هزار متر مربع به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم ادامه داد: فاز دوم در هفته درختکاری سال گذشته آماده بهره‌برداری بود که با دستور شهردار به‌منظور استفاده شهروندان بدون برگزاری برنامه افتتاحیه در اختیار شهروندان قرار گرفت.

وی فاز دوم این بوستان را ۳۰۰ هزار متر مربع دانست و اضافه کرد: تاکنون برای تکمیل فضای سبز این بوستان بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه شده و محیط مفرح، شاداب و پرنوری در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

جوادیان با اشاره به اجرای پروژه‌های مختلف نورپردازی و زیباسازی در بوستان خضر نبی (ع) گفت: این پروژه‌ها در کنار باغ گیاه‌شناسی تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: با اجرای برنامه‌های توسعه‌ای به‌ویژه در حوزه توسعه پایدار و استفاده از منابع، شهر قم طی دو سال آینده در سرانه فضای سبز به ازای هر شهروند، در رتبه‌ اول یا دوم کشور قرار خواهد گرفت.

کد خبر 695953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.