اکثر اسرائیلی‌ها نتانیاهو را مقصر می‌دانند

۸۶ درصد ساکنان سرزمین‌های اشغالی بر اساس گزارش یک روزنامه صهیونیستی، دولت فعلی را مقصر عملیات طوفان الاقصی می‌دانند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روزنامه صهیونیستی جروزالم پست از موج نارضایتی بی‌سابقه‌ای از عملکرد دولت نتانیاهو خبر می‌دهد که از نظر اکثریت قاطع آنها (۸۶ درصد) حمله غافل‌گیرانه حماس نتیجه شکست حاکمان کشور است و ۹۲ درصد دیگر گفته‌اند که ادامه جنگ باعث اضطراب آنها شده است. لازم به ذکر است که از این اکثریت قاطع ۷۹ درصد حامیان دولت نیز بوده‌اند. طبق نظرسنجی جدیدی توسط مرکز دیالوگ در روز پنج‌شنبه، چهار نفر از پنج اسرائیلی معتقد است که دولت و به خصوص نخست وزیر (بنیامین نتانیاهو) مقصر نفوذ نیروهای حماس و اتفاق‌های پس از آن هستند. علاوه بر این، تقریباً همه پاسخ دهندگان (۹۴٪) معتقدند که رژیم صهیونیستی باید مسئولیت فقدان آمادگی امنیتی را که منجر به حمله شد، بپذیرد، و بیش از ۷۵٪ گفتند که دولت بیشتر مسئولیت را بر عهده دارد.

اکثر اسرائیلی‌ها نتانیاهو را مقصر می‌دانند

استعفا پس از پایان جنگ

به گزارش این روزنامه، این نظرسنجی با حضور ۶۲۰ شرکت‌کننده از سراسر سرزمین اشغالی همچنین نشان داد که اکثر پاسخ دهندگان معتقدند که نتانیاهو باید پس از پایان عملیات شمشیرهای آهنین استعفا دهد. اکثریت اندک (۵۶ درصد) گفتند که نتانیاهو باید در پایان جنگ استعفا دهد که ۲۸ درصد از رأی دهندگان ائتلاف فعلی با این دیدگاه موافق هستند. ۵۲ درصد از پاسخ‌دهندگان نیز انتظار دارند همچنین یوآو گالانت، وزیر دفاع، استعفا دهد.

نکته بسیار مهم در این گزارش این است که به گفته اکثر پاسخ‌دهندگان، آنها به دولت فعلی برای رهبری جنگ در غزه اعتماد ندارند، اگرچه این نظرسنجی پیش از پیوستن وزیر دفاع سابق، بنی گانتز، به دولت وحدت اضطراری عصر چهارشنبه انجام شد. باید دید که آیا نتانیاهوی قدرت‌طلب از روی استیصال دست به اقدامی عجولانه خواهد زد که وی را بیشتر در این باتلاق فرو برد یا نه؟ تا کنون به نظر می‌رسد حمایت بی‌دریغ دولت بایدن حتی در انکار نقض‌های واضح حقوق بشر و قوانین بین‌الملل از جانب رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد آنها حاضرند شریک نتانیاهو در کشتار مردم غزه باشند و رویکرد افراطی‌تر نسبت به پاسخ‌دهندگان به این نظرسنجی اتخاذ کنند.

کد خبر 695449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.