کانون‌های فرهنگی مساجد سپهر فرهنگی کشور هستند

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مستقر در مسجد سپهر فرهنگی کشور هستند از این رو نباید آن‌ها را فراموش کرد، افزود: با انسجام، اتحاد و همکاری می‌شود تدبیر جدیدی برای جذب نوجوانان و جوانان و حتی افراد میانسال و پیر داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا حجت‌الاسلام کمال‌الدین خداداده در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اصفهان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب به موضوع جذب نوجوانان و جوانان و انجام کارهای تربیتی اهتمام ورزیدند، اظهار کرد: باید مؤثر نمودن کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را جدی گرفت و نوجوانان و جوانان را به این پایگاه توحیدی دعوت کنیم.

وی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری مستقر در مسجد سپهر فرهنگی کشور هستند از این رو نباید آن‌ها را فراموش کرد، افزود: با انسجام، اتحاد و همکاری می‌شود تدبیر جدیدی برای جذب نوجوانان و جوانان و حتی افراد میانسال و پیر داشته باشیم.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به اینکه باید هنرمندانه اقتضائات روز را در عرصه تبلیغ ارائه دهیم، خاطرنشان کرد: پیامبر (ص) مسجد را محور تمام اتفاقات خوب قرار دادند از این رو مسجد نماز خانه خوب و شیک نیست که فقط در ابعاد نیایشی در آن عبادت انجام شود.

وی گفت: حرکت و عظمت مسجد، برای تمام کارهای خوب در زمینه انسان‌سازی و تربیت انسان مؤمن مجاهد انقلابی است که توسط تمام ارکان مسجد، امام جماعت، فرمانده و مدیران مسئول کانون‌های فرهنگی هنری امکان پذیر است، در همین راستا با پیشبرد این کار مهم فضایی بانشاط و پویایی را برای حضور جوانان و نوجوانان خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام خداداده اظهار کرد: امروزه اگر پایگاه فرهنگی مسجد را به یک نرم‌افزار مدیریتی متناسب با آن مجهز نکنیم، کار و فعالیت در مسجدها موفق نخواهد شد و این حرف‌ها و جملات زیبا و مورد پسند و تیترهای رنگارنگ نتیجه‌ای جز تاریکی در میدان و مسجد نخواهد داشت.

وی با اشاره به نهضت بازگشت به مساجد، ادامه داد: تمام تلاش ارگان فرهنگی کشور در راستای احیا و تطبیق آن با استاندارها، شیوه‌نامه‌ها و تخصص‌هایی است که به کار مسجد می‌آید.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا با بیان اینکه هوش مصنوعی موضوعی جدید در برنامه‌ریزی نظام فرهنگی است، اظهار کرد: در حال حاضر با مرکز فضای مجازی وزارت ارشاد تفاهم‌نامه و جلسات مختلفی را برگزار می‌کنیم تا بر اساس تحلیل وضعیت موجود، برای اهداف آتی برنامه‌ریزی کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید از ابزارها و امکانات فرهنگی هنری استفاده کرد، ادامه داد: در تلاشیم با بهترین شکل از ظرفیت‌های هنری برای جذب مردم به دین، مسجد و فعالیت‌ها استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام خداداده با بیان اینکه نیاید هوش مصنوعی را با یک نرم‌افزار اشتباه بگیریم چراکه هوش مصنوعی هوشی خارج از هوش انسانی است و داده‌ها را تحلیل می‌کند، تصریح کرد: در این زمینه کارها و زیرساخت‌هایی را آماده و شروع کردیم اما هنوز به میدان عمل نرسیده چراکه باید علم خود را بروز کنیم تا بتوانیم از آورده جدید بشر در جهت رسیدن به اهداف متعالی استفاده کنیم.

وی یادآور شد: زمانی که فرد به دانش اداری کانون رسیده باشد، می‌تواند از منابعی که مردم، دانشگاه‌ها، و خیرین ارائه می‌دهند به صورت درستی استفاده کند بنابراین نباید به دنبال منابع باشیم چراکه ما یک نهاد تخصیصی هستیم.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه نام مرکز ما ستاد هماهنگی مساجد است یعنی باید هماهنگی کارهای بین مساجد و کانون‌ها را انجام دهیم، افزود: اصفهان یکی از نقاط کانونی موفق در کشور است که تعداد کانون‌ها، اعضا و کارهای کیفی انجام شده آن نمونه‌ای مطرح در کشور است.

وی گفت: در تلاش هستیم زیر ساخت‌های ستادی را تقویت کنیم تا بتوانیم مدیران خود را در نشست‌های تخصیصی به نقطه ایده آل و توانمندی برسانیم.

حجت‌الاسلام خداداده تصریح کرد: در کشور حدود ۹۰ هزار مسجد وجود دارد که مشکلات آن با بودجه‌های هزاران هزار میلیاردی در حوزه محله توسط مردم حل می‌شود؛ با همین نگاه است که می‌گویند مساجد را باید مردم اداره کنند چراکه در طول سال قطره قطره در زمینه خیریه، جهیزیه، وام و مواردی از این دست اتفاقات و کمک‌های زیادی جمع می‌شود.

وی با بیان اینکه هیچ جذابیتی بالاتر از دعوت به معنویت نیست، ادامه داد: اگر مسجد را به زبان روز مجهز کنیم می‌توانیم جذابیت‌هایی را در جهت جذب بالای جوانان و نوجوانان داشته باشیم.

کد خبر 695319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.