ضرورت شناسایی فرصت‌های مستعد رشد در مناطق مختلف

در نشست مسئولان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی مناطق شهرداری اصفهان که به میزبانی منطقه ۹ شهرداری و با محوریت پروژه‌های مشارکتی این منطقه برگزار شد، بر ضرورت شناسایی فرصت‌های مستعد رشد در مناطق مختلف شهر و ارائه اطلاعات جامع به سرمایه‌گذاران و مشارکت‌کنندگان در پروژه‌ها تاکید شد.

به گزارش ایمنا، مسعود حیدری، مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان در نشست مسئولان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی مناطق شهرداری اصفهان با تاکید بر لزوم تحول در نگاه به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به منظور همراهی و مشارکت در پروژه‌های شهری اصفهان اظهار کرد: بخش خصوصی توانمند و شایسته‌ای در اصفهان وجود دارد که در صورت مهندسی صحیح و ارائه اطلاعات جامع به آن‌ها، قادر هستند با امکانات و سرمایه‌های انسانی و مالی خود، نقش ویژه‌ای در اجرای طرح‌های عمرانی شهر ایفا کنند.

وی افزود: سهم حوزه سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری اصفهان در بودجه امسال، حدود سه هزار میلیارد تومان است، بنابراین ضرورت دارد مسئولان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مناطق مختلف، با همدلی، همکاری، هم‌افزایی و البته پیگیری مستمر، در تأمین آن مشارکت کنند.

ضرورت عملیاتی شدن پروژه‌های مشارکتی در بافت‌های فرسوده شهر اصفهان

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان بر آسیب‌شناسی موانع و چالش‌های پیش‌رو تاکید کرد و ادامه داد: ضرورت دارد از طریق مشارکت‌های سه‌جانبه در شهر اصفهان، سازوکاری حقوقی به منظور جذب سرمایه‌های خُرد فراهم شود و مسئولان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مناطق مختلف شهرداری باید این نیازها را شناسایی و با پیگیری و حضور پویای خود، آن‌ها را مرتفع سازند.

احداث مجموعه بازار بزرگ موتور سیکلت و دوچرخه به ارزش حدود هزار میلیارد تومان

وی به ضرورت عملیاتی شدن پروژه‌های مشارکتی در بافت‌های فرسوده شهر اصفهان اشاره کرد و اجرای اینگونه پروژه‌ها را عاملی در احیا و بازآفرینی بافت فرسوده شهری دانست.

حیدری در ادامه بر ضرورت نظارت دوره‌ای و مستمر بر اجرای صحیح پروژه‌های مشارکتی تاکید کرد و افزود: دامنه پروژه‌های مشارکتی شهرداری اصفهان، تنها به پروژه‌های بزرگ عمرانی شهر محدود نمی‌شود، همچنین به‌ویژه در پروژه‌های غیرساختمانی نباید صرفاً جنبه‌های سودآوری مدنظر قرار گیرد؛ چرا که این پروژه‌های نقش مؤثری در توسعه و پیشرفت شهر اصفهان ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به انتشار فراخوان شناسایی و جذب سرمایه‌گذار برای مشارکت در احداث مجموعه بازار بزرگ موتور سیکلت و دوچرخه و این پروژه را دارای ابعادی بزرگ، به ارزش حدود هزار میلیارد تومان دانست.

به گزارش ایمنا، ابتدای این نشست، سیدسلمان قاضی عسگر، مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان نیز با تاکید بر همراهی و مساعدت شورای اسلامی شهر، شهردار و ارکان مدیریت شهری اصفهان در شناسایی و جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای تکمیل پروژه‌ها و بازآفرینی شهری به خصوص در محلات و بافت‌های فرسوده شهر گفت: اگر طرح بازآفرینی شهری در محله‌هایی مانند سودان، عملیاتی شود، تحول بسیار بزرگی در خدمت‌رسانی به مناطق محروم شهر ایجاد خواهد شد.

کد خبر 695218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.