تولید اتوبوس در آذربایجان‌شرقی بومی‌سازی شده است

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: در حوزه خودروسازی به ویژه تولید اتوبوس در آذربایجان‌شرقی بومی‌سازی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عابدین خرّم ظهر امروز - چهارشنبه ۱۹ مهرماه - در آئین افتتاح بیست و هفتمین نمایشگاه خودرو تبریز با بیان این مطلب اظهار کرد: ۱۲۰ دستگاه اتوبوس طی یک سال گذشته در استان تولید شده است که یکی از اقدامات مثبت در حوزه خودروسازی، بومی سازی تولید اتوبوس در استان بوده است.

وی با اشاره به اینکه استان سومین قطب خودروسازی و صنایع وابسته در کشور است، افزود: یکی از اصلی‌ترین نیازها در حوزه خودروسازی، خودکفایی و تولید مستقل خودروهای به‌روز و مطابق با استانداردهای روز دنیا با استفاده از ظرفیت شرکت‌های مستقر در استان است.

استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه افزود: موانعی در خصوص تولید خودروهای باکیفیت و به روز در استان وجود دارد که با تمام توان در حال برطرف کردن آن هستیم.

وی ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری نمایشگاه خودرو در تبریز گفت: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شرکت‌های فعال در حوزه خودرو و صنایع وابسته را نمایان و شکوفا بکند.

وی افزود: تبادل اطلاعات و تجارب شرکت‌هایی از نقاط مختلف کشور نیز یکی از دستاوردهای برگزاری نمایشگاه خودرو در تبریز است.

استاندار آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: بیست و هفتمین دوره این نمایشگاه با حضور ۱۴۰ شرکت در ۴۵ حوزه مختلف برگزار می‌شود که نسبت به سال گذشته رشد ۳۰ درصدی دارد.

کد خبر 695060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.