کودکان و جوانان سرمایه‌های ارزشمند کشور هستند

فرماندار شهرستان لنجان گفت: امروز نهادهای مختلف همچون آموزش و پرورش و کانون‌های پرورش فکری می‌توانند نقش مؤثری را در مسیر قوی‌تر کردن ایران ایفا کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا محمدی‌فشارکی امروز _چهارشنبه نوزدهم مهرماه_ در بازدید از روند فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان لنجان با بیان اینکه کانون‌های پرورش فکری در رشد نیروهای انسانی خلاق و نخبه اثرگذار است، اظهار کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نقش بسزایی در ارتقای سطح خلاقیت و شخصیت کودکان و نوجوانان کشور دارد و این کانون برای نظام آموزشی کشور یک فرصت به‌شمار می‌آید.

وی یکی از اهداف و مأموریت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را ساختن آینده ایران دانست و افزود: امروز نهادهای مختلف همچون آموزش و پرورش، کانون‌های پرورش فکری باید نسلی را تربیت کنند و تحویل جامعه دهند که در برابر چالش‌ها و آسیب‌های اجتماعی توانمندی حل مسئله را داشته باشد و آگاهانه از این آسیب‌ها دوری کند و این نهادها می‌تواند در مسیر قوی‌تر کردن ایران، نقش مؤثری را ایفا کنند.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: انتظار می‌رود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان لنجان با تکیه بر ظرفیت‌های فرهنگی هویت ملی و مذهبی کودکان و نوجوانان را تقویت کند و به نوعی نهادینه‌کننده هویت ملی و دینی باشد.

وی با اشاره به لزوم حمایت از کانون پرورش فکری شهرستان لنجان برای ارائه خدمات فرهنگی بیشتر، ادامه داد: توجه ویژه به ابداعات، اختراعات و ایده‌های اعضای کانون و جذب کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به این مراکز پرورشی و تربیتی می‌تواند در ارتقا و اعتلای نسل آینده بسیار مفید و مؤثر باشد و بر همین اساس انتظار می‌رود، نهادهای مختلف از جمله مدیران شهری در کنار این کانون به تحقق سیاست‌های تعریف شده کمک کنند.

محمدی اضافه کرد: کودکان، نوجوانان و جوانان سرمایه‌های ارزشمند کشور به‌شمار می‌آیند، از این‌رو همه ما باید به پویایی نهادهای فرهنگی و هنری که در واقع محل پرورش این نسل ارزشمند است، کمک کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تکریم مربیان و تلاشگران عرصه تربیتی و فرهنگی در این کانون که در خط مقدم جبهه فرهنگی ایستاده‌اند، در حقیقت تکریم خوبی‌ها است، چرا که این مربیان چهره به چهره با کودکان، نوجوانان و جوانان فعالیت می‌کنند و تلاش ثمربخشی را در حوزه فرهنگ و پرورش خلاقیت انجام می‌دهند.

کد خبر 695005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.