راهکار جالب دانمارک برای مقابله با تقلب در سیستم آموزشی

دبیرستان‌های دانمارک با اتخاذ رویکردی متفاوت در زمینه استفاده از هوش مصنوعی برای انجام تکالیف، استفاده از آن را تشویق کردند تا جذابیت ممنوع بودن این اقدام را کم کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پنج دبیرستان دانمارک یک پروژه دو ساله راه‌اندازی کردند که به دانش‌آموزان یاد می‌دهد چگونه به‌درستی از ابزارهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT برای انجام تکالیف خود استفاده کنند. رویکرد معلمان نوردیک کاملاً در تضاد با واکنش رایج مؤسسات آموزشی در سراسر جهان است که از محبوبیت ناگهانی فناوری هوش مصنوعی مولد و مورد استفاده برای انجام مقالات و تکالیف طولانی تنها در عرض چند دقیقه وحشت‌زده شده بود.

دانمارکی‌ها به جای ممنوع کردن استفاده از این فناوری که آن را مانند هر اقدام ممنوع دیگری جذاب کرده است، استفاده از هوش مصنوعی را برای انجام تکالیف تشویق کردند، زیرا بسیاری از دانش‌آموزان بدون این‌که درباره فرآیند استفاده از این فناوری چیزی بدانند و از آن نکته‌ای یاد بگیرند، استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی از جمله ChatGPT را برای اجتناب از انجام فعالیت‌های سخت درسی و ارائه تکالیف آغاز کرده‌اند.

معلم‌های دبیرستان‌های دانمارک با مورد توجه قرار دادن بیهودگی مبارزه با ظهور این فناوری هوش مصنوعی، تصمیم گرفتند این تغییر را بپذیرند و در عوض به دانش‌آموزان خود کمک کنند تا برای استفاده از آن بهتر آماده شوند.

راهکار جالب دانمارک برای مقابله با تقلب در سیتم آموزشی

استفاده از هوش مصنوعی در دبیرستان‌های دانمارک

دانمارکی‌ها تصمیم گرفتند استفاده از ChatGPT را در مدارس ممنوع نکنند، زیرا تنها تأثیر این ممنوعیت ایجاد فضایی جذاب حول آن است، برعکس با برگزاری جلسات بحث و بررسی در مورد استفاده از آن با دانش‌آموزان، پروژه‌ای ایجاد کردند که به آنها یاد می‌دهد چگونه هوشمندانه از ابزارهای هوش مصنوعی به‌نحوی استفاده کنند که برای آن‌ها جنبه یادگیری نیز داشته باشد.

دانش‌آموزان طی یکی از این پروژه‌ها وظیفه داشتند ابتدا خود یک داستان کوتاه را نقد و بررسی و سپس از یک چت‌ربات هوش مصنوعی برای این منظور استفاده کنند. این فعالیت بسیار سودمند بود، زیرا توانایی‌ها و محدودیت‌های هوش مصنوعی را در مقابل ذهن انسان نشان داد.

معلمان دانمارکی همچنین اظهار کردند که تلاش برای پیشی گرفتن از ابزارهای هوش مصنوعی با شناسایی آن‌ها و تشخیص دانش‌آموزانی که با استفاده از این ابزارها برای انجام تکالیف خود تقلب می‌کنند، در نهایت بیهوده است، زیرا توسعه‌دهندگان راه‌های جدیدی برای مخفی ماندن از آشکارسازها ارائه خواهند کرد.

پروژه‌های دبیرستان‌های دانمارک از سوی دیگر می‌تواند به‌عنوان مدلی برای بررسی این موضوع مورد توجه قرار گیرد که حوزه آموزشی در سراسر جهان چگونه در نهایت به گسترش ابزارهای هوش مصنوعی واکنش نشان می‌دهد و با آن سازگار می‌شود.

راهکار جالب دانمارک برای مقابله با تقلب در سیتم آموزشی

کد خبر 694953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.