فوت ۷۸ درصد مصدومان حوادث رانندگی بوشهر در صحنه تصادف

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: طی نیمه نخست سال جاری، ۷۸ درصد قربانیان حوادث رانندگی بوشهر در محل سانحه فوت شده‌اند که از شدت سوانح رانندگی حکایت دارد.

به گزارش ایمنا، عبدالکریم اخترشناس اظهار کرد: از مهم‌ترین دلایل انسانی شدت تصادفات جاده‌ای به عجله در رانندگی، سرعت غیرمجاز و توجه نکردن به جلو ناشی از صحبت با موبایل و خستگی یا خواب‌آلودگی مربوط می‌شود که ضروری است کاربران جاده‌ای نسبت به رعایت این موارد دقت بیشتری داشته باشند.

وی افزود: بزرگراه‌ها با بیش از ۶۰ درصد، بیشترین سهم را در تصادفات محورهای برون‌شهری استان بوشهر داشته‌اند که نشان می‌دهد با وجود استاندارد بودن جاده‌ها، رعایت نکردن سرعت مجاز و قوانین رانندگی زمینه‌ساز تصادف می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بوشهر در خصوص آمار تصادفات برون‌شهری بوشهر طی نیمه نخست سال جاری خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش پلیس راه، از ابتدای سال تا پایان شهریورماه امسال میزان فوتی یک درصد، مجروحان ۱۹ درصد و تصادفات خسارتی ۲۰ درصد افزایش داشته است.

اخترشناس ادامه داد: خطای رانندگی و مشکلات فنی و ایمنی خودرو مهم‌ترین عامل در وقوع حوادث بوده، اما تلاش شده است با ایمن‌سازی، نصب علائم و اصلاحات هندسی، ایمنی راه‌ها افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به روند افزایشی وقوع تصادفات در استان بوشهر یادآور شد: رشد سفرها در شش‌ماهه نخست امسال در وقوع حوادث نقش داشته است.

منبع: ایرنا

کد خبر 694845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.