۱۶۵۰ متقاضی نهضت ملی مسکن در انتظار تایید استعلام هستند

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس در تشریح آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در استان فارس، گفت: درخواست ۵۵ هزار و ۷۰۳ نفر تایید شده و هزار و ۶۵۰ نفر نیز در انتظار تایید استعلام هستند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس، سیدعلیرضا حمیدی امروز _سه‌شنبه هجدهم مهرماه_ در نشست خبری خود با خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون حدود ۳۷ طرح هادی روستایی تهیه، ۴۴۵ طرح بازنگری و هزار و ۱۰۳ طرح اجرایی شده است.

وی در تشریح آخرین وضعیت طرح هادی روستاهای استان فارس افزود: از ابتدای تأسیس این بنیاد تاکنون طرح هادی برای ۱۰۰ درصد روستاهای بالای بیست خانوار طرح تهیه شده است و از حدود هزار و ۶۹۷ روستای بالای ۲۰ خانوار که افق طرح هادی آن‌ها به اتمام رسیده، تاکنون ۷۵۲ روستا معادل ۴۴ درصد بازنگری شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس اضافه کرد: از ابتدای تأسیس این بنیاد تاکنون در هزار و ۲۸۴ روستای بالای ۲۰ خانوار طرح هادی اجرا شده است.

حمیدی اعتبار مصوب جهت تهیه، بازنگری و اجرای طرح‌های هادی روستایی را ۷ هزار و ۲۶۴ میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: در طول دو سال گذشته حدود ۳ هزار و ۸۹۷ میلیارد ریال به اجرای طرح هادی اختصاص داده شد.

وی در ادامه این نشست با اشاره به اعتبارات اختصاص داده شده به آسفالت معابر روستایی از محل قیر رایگان تاکید کرد: عملیات اجرای آسفالت معابر در ۶۲۸ روستای استان به مساحت دو میلیون و ۶۰۰ هزار متر مربع با اعتباری بالغ بر سه هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس در رابطه با صدور سندهای روستایی طی دو سال اخیر گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ۱۳ هزار و ۵۲۱ جلد سند روستایی و هشت هزار و ۴۳۱ جلد سند شهری زیر ۲۵ هزار نفر صادر شده است.

حمیدی با بیان اینکه از زمان راه‌اندازی این بنیاد تاکنون هم حدود ۲۹۷ هزار و ۷۹۶ جلد سند روستایی صادر شده و بیش از ۷۳ درصد خانوار روستایی بهره‌مند شده‌اند، افزود: در طول این مدت ۴۳ هزار و ۵۶۸ جلد سند شهری صادر شده است.

مقاوم‌سازی بیش از ۲۳ هزار واحد مسکونی در استان

مدیرکل بنیاد مسکن فارس در ادامه با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته ۲۳ هزار و ۱۲۱ واحد مسکونی با اعتبار ۱۶ هزار و ۱۱۳ میلیارد ریال مقاوم‌سازی شده است، تصریح کرد: از ابتدای تأسیس این بنیاد تاکنون حدود ۲۵۴ هزار و ۷۷۶ واحد مسکن روستایی مقاوم‌سازی، نوسازی و بازسازی شده‌اند.

حمیدی به بیان تعداد واحدهای بازسازی شده پس از حوادث پرداخت و اضافه کرد: از سال ۱۴۰۰ تاکنون تعداد ۸۳۶ واحد با اعتبار چهار هزار و ۸۲۵ میلیارد ریال بازسازی شده و هزار و ۲۸۰ واحد در حال بازسازی است، همچنین تعمیرات دو هزار و ۴۴۷ واحد مسکونی انجام شده است.

وی اضافه کرد: مجموع واحدهای قرارداد شده ۳۰ هزار و ۳۷ واحد و تعداد واحدهای پایان یافته و افتتاح شده ۲۸ هزار و ۱۳۸ واحد بوده و در حال حاضر عملیات ساخت چهار هزار و ۶۳۷ واحد در دست اجرا است.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس گفت: تاکنون تعداد ۲۰۲ هزار و ۷۲۰ متقاضی در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که درخواست تعداد ۵ هزار و ۸۵۶ متقاضی در حال بررسی است و درخواست ۵۵ هزار و ۷۰۳ نفر تأیید شده و هزار و ۶۵۰ نفر در انتظار تأیید استعلام هستند.

حمیدی در پایان با اشاره به اینکه تاکنون برای ۳۰ هزار و ۵۵۶ واحد زمین تأمین شده است، اظهار کرد: همچنین برای ۲۵ هزار و ۴۳۶ واحد واریز وجه به مبلغ ۱۳ هزار و ۲۴۱ میلیارد ریال صورت گرفته و برای ۲۱ هزار و ۱۹۴ و احد پروانه اخذ شده و ۱۲ هزار و ۳۷۸ واحد نیز در حال اجرا است.

کد خبر 694677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شاهین IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    1 0
    نمی‌دونم تا کی قراره شاهد این عبارت «در انتظار استعلام» باشیم؟