همکاری شهرداری قم و نیروی انتظامی برای حل بحران‌های شهری

شهردار قم گفت: ماهیت کار نیروی انتظامی بحران‌ستیزی است و در بحران‌های شهری همچون حل مشکل سد معبر، پایش تصویری، شناخت نقاط کور شهری، جرم و جنایت و تخریب املاکی که در مسیر پروژه قرار می‌گیرد، شهرداری و نیروی انتظامی با یکدیگر همکاری دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمرتضی سقائیان‌ نژاد امروز _سه‌شنبه هجدهم مهرماه_ در برنامه پلاک ۱۶ شبکه نور که به مناسبت هفته نیروی انتظامی پخش شد، اظهار کرد: شهرداری و نیروی انتظامی در حراست و صیانت از شهر، برقراری نظم و اجرای عدل به‌صورت مکمل همکاری می‌کنند.

وی افزود: آسایش و آرامش شهر در سایه زحمات و فعالیت‌های نیروی انتظامی است و زمینه توسعه و پیشرفت شهر را نیز فراهم می‌کند.

شهردار قم با توجه به تعریف شهر ایدئال در نظریه‌های جامعه‌شناسی خاطرنشان کرد: شهر ایدئال، شهری است که در آن آسایش، نظم و عدالت پابرجا باشد و این امر با اتحاد سه ارگان شهرداری، نیروی انتظامی و دادگستری محقق می‌شود.

سقائیان‌نژاد با اشاره به تعاملات مشترک شهرداری و نیروی راهور تصریح کرد: از زمانی که ماده ۱۰۸ قانون برنامه ششم توسعه تصویب و اجرا شد، شهرداری و نیروی راهور در مباحث مختلفی از جمله ترافیک، اصلاح هندسی، المان‌های شهری، هوشمند کردن چهارراه‌ها، خط‌کشی معابر‎، تشخیص حوادث حمل‌ونقل و با همکاری در تمام ایام سال و مناسبت‌ها همچون نیمه شعبان و ماه محرم تعامل تنگاتنگی دارند.

وی گفت: ماهیت کار نیروی انتظامی بحران‌ستیزی است و در بحران‌های شهری همچون حل مشکل سد معابر، پایش تصویری، شناخت نقاط کور شهری، جرم و جنایت و تخریب املاکی که در مسیر پروژه قرار می‌گیرند، شهرداری و نیروی انتظامی با یکدیگر همکاری دارند.

کد خبر 694593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.