آغاز سرشماری پاییزه پستانداران از نیمه آبان ماه در کرمانشاه

معاون محیط زیست کرمانشاه از آغاز سرشماری پاییزه پستانداران از نیمه آبان ماه در ۱۰ منطقه حیات وحش کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ثریا قربانی امروز _دوشنبه، هفدهم مهرماه_ با اشاره شروع فصل پاییز و زمان سرشماری پستانداران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سرشماری پاییز پستانداران حیات وحش استان کرمانشاه در نیمه دوم آبان ماه در ۱۰ منطقه زیر نظر حفاظت محیط زیست انجام خواهد شد.

وی افزود: در سرشماری پستانداران ۱۰ منطقه حفاظت شده به مساحت ۲۶۷ هکتار در استان کرمانشاه برای جمع‌آوری اطلاعات جمعیتی و برآورد میزان زاد و ولد پستانداران شاخص این استان تا هفته نخست دی ماه مورد رصد قرار می‌گیرد.

معاون محیط طبیعی محیط زیست استان کرمانشاه با تاکید بر اهمیت و لزوم حفاظت از حیات وحش، تصریح کرد: سرشماری زیر نظر معاونت محیط طبیعی استان با اکیپ‌های یگان حفاظت، کارشناسان و در صورت لزوم از سازمان‌های مردم نهاد استفاده خواهد شد.

قربانی خاطر نشان کرد: هدف از سرشماری وحوش برآورد آماری گونه‌های شاخص پستانداران در استان کرمانشاه مانند گونه‌های کَل، بز، آهو، قوچ، میش، خرس قهوه‌ای، پلنگ و… است که با توجه به جفگیری این گونه از حیوانات در بازه‌های زمانی مختلف بهترین زمان برای سرشماری آن‌ها در اواخر آبان ماه خواهد بود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اهداف سرشماری برنامه‌ریزی برای مدیریت مناطق و اتخاذ تدابیر حفاظتی بلند مدت در مناطق حفاظتی بوده که این مناطق شامل پنج منطقه حفاظت شده، ۲ اثر طبیعی ملی، سه پناهگاه حیات وحش و ۲ منطقه شکار و تیراندازی ممنوع است.

معاون محیط طبیعی محیط زیست استان کرمانشاه بهبود وضعیت حیات وحش کرمانشاه را فعالیت‌های نظارتی و حفاظتی دانست و اضافه کرد: امسال سرشماری حیات وحش با تجهیزات بیشتر آغاز خواهد شد و به جای دوربین‌های چشمی، تله‌ای و تلسکوپ از هلی شات و جی پی اس برای مسیرهای سرشماری استفاده خواهیم کرد.

قربانی ادامه داد: سرشماری سایر گونه‌های حیوانی و جانوری مانند پرندگان پس از اتمام سرشماری پستانداران آغاز خواهد شد.

کد خبر 694479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.