برگزاری برنامه‌های گرامیداشت روز قم

آیین نواختن زنگ روز قم امروز(دوشنبه) در دانشگاه قم با حضور شهردار، رئیس دانشگاه قم و جمعی از دانشجویان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام احمدحسین شریفی، رئیس دانشگاه قم امروز _دوشنبه هفدهم مهرماه_ در آئین نواختن زنگ روز قم اظهار کرد: تحولات و قوت گرفتن اقدامات عمرانی در شهر قم مشهود است.

وی افزود: انتظار داریم که این اراده عظیم و کم‌نظیر قدری به سمت دانشگاه قم سرریز کند.

رئیس دانشگاه با اشاره به جایگاه ویژه شهر قم خاطرنشان کرد: محدودیت‌های بسیاری از قبل وجود داشته و دارد، اما شرایط امروز شهر قم متفاوت است و شهر قم در جایگاه والایی قرار دارد.

شریفی اضافه کرد: دانشگاه قم عزم خود را جزم کرده است تا رواج دهنده علم در کل کشور باشد و این جز با همکاری مسئولان شهر از جمله استانداری و شهرداری میسر نمی‌شود.

میراث ۷ هزار ساله قم معرفی شود

سیدمرتضی سقائیان‌نژاد، شهردار قم نیز در این آئین با بیان اینکه در قرن ۱۸ و ۱۹ پس از رنسانس، اروپا و غرب در جایگاه علمی و فناوری بالایی قرار گرفت، تاکید کرد: به دنبال این پیشرفت‌ها مباحثی مطرح شد که دین کارآمدی لازم را ندارد.

وی ادامه داد: در آن زمان چهار نظریه مطرح شد که شامل «انقضای دوران دین»، «تئوری تطور انواع داروین»، «مکتب مارکس» و «نیچه» می‌شود.

شهردار قم با اشاره به اینکه اتفاقات قرن ۲۰ تمام این فرضیه‌ها را خراب کرد، تصریح کرد: فیزیک کوانتوم و فرضیه‌های آن پارادایم غالب را تغییر داد و جنگ‌های جهانی در دو کشور علمی مشخص کرد که علم اگر در کنار اخلاق نباشد، کارآمد نیست.

سقائیان‌نژاد اضافه کرد: همچنین به دلیل اینکه انسان و بشر خود را آزاد می‌دانست در محیط زیست و طبیعت هر اقدامی که خواست انجام داد و همین تخریب محیط زیست ابعاد دیگری از مدرنیسم را آشکار کرد.

وی با بیان اینکه این افراد می‌گفتند دین از سیاست جدا است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی در قرن بیستم شکل گرفت و این فرضیه را نقض کرد. این سیر تاریخی طی شده است و بعضی از مسائلی که امروز مطرح می‌شود نیز باید با بررسی تاریخ نقض شود.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه علم و ایمان باید با یکدیگر باشد، گفت: وجود بارگاه ملکوتی حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می‌تواند بسیاری از مشکلات روحی انسان‌ها را رفع کند.

وی با اشاره به اینکه قم هفت هزار سال تاریخ دارد، افزود: باید نسبت به میراث‌های این شهر آگاهی پیدا کنیم و از این فرصت به بهترین شکل استفاده کنیم.

کد خبر 694400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.