۳۰ هزار نوآموز کردستانی بهار تعلیم و تربیت را جشن گرفتند

آیین نمادین استانی جشن غنچه‌ها امروز (یکشنبه) هم‌زمان با سراسر کشور در دبستان دکتر علی‌اصغر فانی ناحیه دو سنندج برگزار شد و ۳۰ هزار نوآموز کردستانی بهار تعلیم و تربیت را جشن گرفتند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی آموزش و پرورش کردستان غلامعلی کرمی‌نیاز، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کردستان در آئین نمادین استانی جشن غنچه‌ها، اظهار کرد: انسان در طول زندگی با چالش‌های مختلفی همراه است که یکی از آنها اضطراب جدایی از خانه در زمان ورود به دبستان است.

وی افزود: برای کاهش عوارض این اضطراب، پیش دبستانی‌ها بچه‌ها را برای ورود رسمی به دبستان آماده می‌کنند آن هم در محیطی بسیار عاطفی و پرنشاط که با همکاری اولیا و مربیان فراهم می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کردستان با بیان اینکه ۳۰ هزار نوآموز در ۹۰۰ کودکستان در سطح استان به‌طور رسمی فعالیت‌های خود را در مقطع پیش‌دبستانی آغاز می‌کنند، خاطرنشان کرد: تمام تلاش آموزش و پرورش، تحقق اسناد بالادستی در زمینه تربیت مطلوب کودک است.

وی با اشاره به تفاوت‌های فردی کودکان، تاکید کرد: حفظ کرامت نوآموزان یکی از اولویت‌های مهم است که ما در مجموعه آموزش و پرورش و اولیا ارجمند در منازل باید آن را در نظر داشته و رعایت کنند.

صلاح‌الدین مفیدی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج نیز در سخنانی با اشاره به سیره مبارک پیامبر اسلام (ص) در تربیت فرزندان تصریح کرد: تعلیم و تربیت کودک یکی از اولویت‌های مهم دین مبین اسلام بوده است و در همین راستا نبی مکرم اسلام همواره موارد مهمی همچون نحوه تعلیم و تربیت فرزندان و انتخاب نام مناسب را مورد تاکید قرار داده‌اند.

وی اضافه کرد: امروز ما در ناحیه ۲ با ۸۰ کودکستان، ۱۰۲ کلاس و دو هزار و ۴۰۰ نوآموز فعالیت این حوزه از نظام تعلیم و تربیت را آغاز می‌کنیم و انتظار داریم در این مسیر مهم و پیچیده اولیای گران‌قدر نیز همراه و همگام ما باشند تا با یک گفتمان مشترک بتوانیم نوگل‌های باغ زندگی را به سرمنزل مقصود برسانیم.

به گزارش ایمنا، در پایان این مراسم، زنگ آغاز تعلیم و تربیت نوآموزان به صدا درآمد.

کد خبر 694044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.