دانشجویان و نسل جوان بیشتر با معارف جنگ آشنا شوند

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان با بیان اینکه آثار و ایثارگری شهدا را در پیچ و خم‌ زندگی روزمره فراموش کرده‌ایم، گفت: دانشجویان و نسل جوان ما ضرورت دارد بیشتر با رشادت‌های رزمندگان و ایثارگری شهدا و معارف دفاع مقدس آشنا شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی رمضانی، امروز _یکشنبه شانزدهم مهرماه_ در آئین تکریم و معارفه مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان که با حضور مسئولان کشوری و استانی در شهر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: خواندن وصیت‌نامه شهدا یکی از تکالیفی است که فراموش شده و نادیده گرفته می‌شود در صورتی که توصیه امام خمینی (ره) و رهبری معظم انقلاب نیز همواره بر این مسئله بوده است.

وی ادامه داد: ما آثار و ایثارگری شهدا را در پیچ و خم‌های زندگی فراموش کرده‌ایم و نتوانسته‌ایم از گنج جنگ استفاده کنیم و آن را برای نسل جوان تبیین و تشریح کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان گفت: دانشجویان و نسل جوان ما با معارف جنگ آشنایی کمی دارند که ضرورت دارد بیشتر با رشادت‌های رزمندگان و ایثارگری شهدا و معارف دفاع مقدس آشنا شوند.

کردستان متبرک به وجود ۵۷ شهید گمنام است

سردار ذبیح الله مالکی، مدیرکل سابق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان در این آئین گفت: خاک استان کردستان متبرک به وجود ۵۷ شهید گمنام است که تاکنون ۱۵ یادمان شهدا در استان تکمیل شده و ساخت ۱۲ یادمان دیگر نیز در دست اقدام است.

وی ادامه داد: ساخت موزه دفاع مقدس تاکنون می‌بایست در استان کردستان به اتمام می‌رسید اما در حال حاضر زمین آن تملک و کارهای مقدماتی طراحی سازه و دیوارکشی انجام شده است که امیدوارم هرچه زودتر ساخت آن به اتمام برسد و افتتاح شود.

دانشجویان و نسل جوان بیشتر با معارف جنگ آشنا شوند

علی کلوندی، مدیرکل جدید بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان هم در این مراسم به ضرورت ساخت موزه دفاع مقدس در استان اشاره و اظهار کرد: وجود باغ موزه دفاع مقدس در استان کردستان برای آشنایی با فرهنگ دفاع مقدس ضروری است چون از طریق آن می‌توان فرهنگ دفاع مقدس را منتقل کرد.

وی تألیف کتب مرتبط با حوزه دفاع مقدس، مردمی‌سازی مأموریت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و جمع‌آوری و حفظ و نشر رشادت‌های رزمندگان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس را از دیگر اقداماتی برشمرد که ضروری است در استان کردستان به انجام برسد.

آئین تکریم و معارفه مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان امروز _یکشنبه شانزدهم مهرماه_ با حضور مسئولان کشوری و استانی در شهر سنندج برگزار شد و از خدمات «ذبیح‌الله مالکی» تقدیر و «علی کلوندی» به عنوان مدیرکل جدید این نهاد معرفی شد.

کد خبر 694017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.