اقتدار و توانمندی پلیس برای همه مشخص است / اهمیت تقویت مباحث آموزش فرهنگ ترافیکی

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: امنیت یک امر تبلیغاتی و لسانی نیست، بلکه مردم باید آن را احساس کنند، امروز اقتدار، کارآمدی و توانمندی پلیس برای همه مشخص است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار محمدرضا هاشمی‌فر امروز _یکشنبه شانزدهم مهرماه_ در همایش تجلیل از نمونه‌های ترافیکی استان اصفهان اظهار کرد: در هفته نیروی انتظامی به روح تمام شهدا به‌ویژه ۵۲ شهید فراجای کشور در سال جاری و شهدای نیروی انتظامی استان اصفهان درود می‌فرستیم.

وی افزود: پلیس راهور مجموعه پرتلاش و زحمتکشی هستند که شبانه‌روز بدون میز و صندلی در هر کوی و برزن و خیابان، برای حفظ جان و امنیت مردم در حوزه ترافیکی و تسهیل عبور و مرور فعالیت می‌کنند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان ادامه داد: امنیت از اساسی‌ترین نیازهای جوامع بشری است، امنیت شرط داشتن یک زندگی سالم اجتماعی بوده که در دین اسلام به آن تاکید شده است. اولین درخواستی که حضرت ابراهیم (ع) از خداوند پس از بنای خانه خدا در مکه داشت، امنیت و تأمین آن بود.

وی با اشاره به اینکه امنیت رمز بقا و حیات انسان‌ها است که اگر در کنار سلامت نباشد، حیاتی از جامع بشری نیست، گفت: پس پلیس‌های راهور باید قدردان خود به جهت خدمتی که ارائه می‌کند، باشد.

سردار هاشمی‌فر تاکید کرد: امنیت مقوله‌ای نسبی است و تحقق امنیت پایدار علاوه بر پشتیبانی آحاد جامعه و نهادهای دولتی و غیردولتی مدیون داشتن پلیس قدرتمند، هوشمند و باکفایت است که دغدغه اصلی او پاسداری از جان، مال و ناموس مردم است و حتی جان ناقابل خود را فدا می‌کند.

وی با بیان اینکه امروز یکی از مهم‌ترین ارکان نظم و امنیت و حفظ آن در کشور، سازمان مقدس فراجا است، گفت: بر اساس فرمایشات رهبری «نیروی انتظامی مظهر حاکمیت است»، یکی از مؤلفه‌های امنیت اجتماعی مربوط به حوزه ترافیک و پیشگیری از سوانح و تصادفات است، بنابراین سازمان فراجا با رویکرد جامعه‌محوری ذیل شعار پلیس خدمتگزار و شهروند قانون‌مدار خدمت خواهد کرد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: امنیت یک امر تبلیغاتی و لسانی نیست، بلکه مردم باید آن را احساس کنند، امروز اقتدار، کارآمدی و توانمندی پلیس برای همه مشخص است.

وی افزود: مؤلفه انتظامی تنها در مقابله با جرم و جنایت تعریف نمی‌شود و پرداختن به مباحث تاکتیکی با دو رویکرد ایجابی و سلبی در راستای کاهش تصادفات و تسهیل عبور و مرور نیز در راستای اقدامات پلیس است.

سردار هاشمی‌فر خاطرنشان کرد: انتظار ما از مجموعه دستگاه‌های مسئول این است، نخست با تشدید اقدامات ایجابی با رویکرد فرهنگ‌سازی مبتنی بر دو عنصر فردی و گروهی نسبت به تقویت مباحث آموزش فرهنگ ترافیک اقدام کنند، دومین انتظار اعمال مقررات و سوم توجه به رعایت قوانین در حوزه ترافیکی و رفع نقاط حادثه‌خیز است.

وی ادامه داد: لازم است در کنار هم و همراه هم با یک هدف در مسیر مشخص شده مباحث ترافیکی، نسبت به نقش خود آگاهی داشته باشیم، نتیجه این همایش‌ها باید این باشد که در حوزه ایمن‌سازی به وظایف خود عمل کنیم.

کد خبر 693951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.