تورهای گردشگری در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در راستای توسعه گردشگری عشایری راه‌اندازی کمپ و تورهای گردشگری در مناطق عشایری در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فضل‌الله آذرفر عصر روز _شنبه، پانزدهم مهرماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نقاط هدف گردشگری در مناطق عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده‌اند و طرح‌های تحقیقاتی برای راه‌اندازی کمپ و تورهای گردشگری در حال انجام است.

وی افزود: از سرمایه‌گذاری در مناطق عشایری استان و ایجاد طرح‌های گردشگری در این مناطق حمایت می‌کنیم.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد، گفت: طرح ساماندهی استقرارگاه‌های عشایری در دستور کار قرار دارد و در این طرح یک سکو به همراه سرویس بهداشتی و حمام ساخته خواهد شد.

وی هدف از طرح سکونتگاه‌های عشایر را ایمن بودن عشایر در زمان حوادث غیرمترقبه عنوان کرد و افزود: این طرح از امسال اجرا شده و همچنان ادامه دارد.

آذرفر گفت: کل اعتبار سالانه عشایر استان در این زمینه چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است که این میزان اعتبار ناچیز است و جوابگو نیست.

وی با بیان اینکه چهار هزار کیلومتر راه عشایری در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، گفت: برای بازگشایی و ساماندهی این راه‌های ارتباطی نیاز به اعتبار ویژه‌ای داریم.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه ماهانه ۸۷۰ تن آرد بین عشایر استان توزیع می‌شود، افزود: کاروان سلامت و معیشت با همکاری گروه‌های جهادی، دامپزشکی، بسیج عشایر، علوم پزشکی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ماهیانه در مناطق محروم عشایری راه اندازی می‌شود و به این قشر از جامعه خدمات ارائه می‌دهند.

وی گفت: سال گذشته یک هزار و ۱۵۰ دستگاه پنل خورشیدی بین عشایر استان توزیع شده است و امسال بنا داریم حدود ۱۴۰۰ دستگاه توزیع کنیم.

کد خبر 693804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.