پیش‌بینی برداشت ۲۰ هزار تُن انار در گلستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به آغاز برداشت انار در گلستان گفت: پیش‌بینی می‌شود، امسال حدود ۲۰ هزار تُن انار از باغ‌های استان برداشت شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی جهاد کشاورزی گلستان محمد برزعلی اظهار کرد: در استان هزار و ۸۵۰ هکتار باغ انار وجود دارد که حدود هزار و ۶۰۰ هکتار آن در حال حاضر بارده هستند و پیش‌بینی می‌شود امسال با توجه به مناسب بودن شرایط آب و هوایی، ۲۰ هزار تن محصول از این باغ‌ها برداشت شود.

وی با بیان اینکه برداشت انار در استان گلستان از اوایل مهرماه آغاز شده است و تا اواخر آبان ادامه دارد، گفت: محصول انار علاوه بر مصرف تازه‌خوری به صورت سنتی توسط زنان روستایی در تولید رب انار، آب انار و لواشک انار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: محصول انار در تمام شهرستان‌های استان گلستان کشت می‌شود، اما بیشترین باغ‌های این محصول در شهرستان‌های گنبدکاووس، گالیکش، علی‌آباد کتول و بندر گز وجود دارد.

برزعلی با اشاره به اینکه مهمترین ارقام کشت انار در استان یوسف‌خانی، ممتاز ساوه، بجستان، خزر بردسکن، شیشه گپ، بردسکن و اندرفول است، تصریح کرد: سال گذشته ۱۵ هزار تن انار از سطح باغات گلستان برداشت شد، اما امسال به دلیل بارش‌های مناسب پیش‌بینی می‌شود، ۲۰ هزار تن انار از سطح باغات گلستان برداشت شود.

وی ادامه داد: در صورت برخورداری انار تولیدی از کیفیت مناسب، از لحاظ سایز، پوسته، دانه و طعم مطلوب و مطابقت محصول با استانداردهای مورد انتظار کشورهای مقصد از جمله روسیه، ترکمنستان، کشورهای اوراسیا و عراق حدود ۱۰ درصد محصول تولیدی قابل صادرات است.

کد خبر 693716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.