لزوم حفظ اقتدار و اتصال مستمر مجموعه انتظامی با مردم

استاندار اصفهان گفت: اقتدار مجموعه انتظامی و اتصال مستمر با مردم دو شرطی است که باید حفظ شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید رضا مرتضوی صبح امروز _شنبه پانزدهم مهرماه_ در مراسم گرامیداشت هفته انتظامی اظهار کرد: مأموریت و هدف هر سازمانی جایگاه آن سازمان را تعریف می‌کند، مأموریت مجموعه انتظامی امنیت است، این مؤلفه از مهم‌ترین ارکان بشر است، زیرا تصور جامعه بدون امنیت برای همه سخت است.

وی مأموران انتظامی را سبزپوشان و دلاورمردانی دانست که در سراسر کشور برای آسایش و امنیت مردم جان خود را در طبق اخلاص گذاشته‌اند و در سراسر کشور مجاهدانه فعالیت می‌کنند و افزود: مجموعه انتظامی و شهدای گرانقدر امنیت گواه بزرگی بر این تلاش مجاهدانه هستند.

استاندار اصفهان یاد و خاطره همه شهدای انقلاب اسلامی و به ویژه شهدای مظلوم انتظامی که در ایام مختلف به‌ویژه در ایام اخیر به شهادت رسیدند را گرامی داشت و گفت: مأموریت و هدف هر سازمانی جایگاه و شأن و منزلت آن سازمان را تعریف می‌کند.

وی خطاب به سبزپوشان انتظامی ابراز کرد: مأموریتی که نیروی انتظامی در کشور و در استان ما دنبال می‌کند یکی از ارکان حیات بشری است؛ امنیت به عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان حیات بشر است که در آیات و روایات متعددی به آن اشاره شده و مسئولیت بزرگی است که شما به دنبال برقراری آن در جامعه هستید.

مرتضوی تاکید کرد: تصور روزی که امنیت در جامعه نباشد برای همه ما دشوار و ناگوار است؛ اینکه پدری احساس کند وقتی فرزندش از خانه برای عزیمت به مدرسه خارج می‌شود چه حوادثی در جامعه او را تهدید می‌کند، همسری همین احساس را نسبت به همسر خود در مراجعه به محل کار و یا سایر موارد داشته باشد، در داد و ستد اجتماعی و فعالیت‌های اقتصادی، در حوزه‌های فرهنگی و در همه حوزه‌ها نبود امنیت و فضای امن می‌تواند فضای جامعه را بسیار سیاه و تاریک در ذهن انسان ترسیم کند.

وی اضافه کرد: اشاره خداوند متعال در بعضی از آیات قرآن کریم از جمله «و هذا البلد الامین» و «و آمنهم من خوف» گواه بر جایگاه و منزلت امنیت است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه در روند تشکیل جامعه و زندگی اجتماعی هیچ مسیری به جز نگاه مستمر و مبارزه مستمر برای تأمین امنیت وجود ندارد، تصریح کرد: در هر کشوری برای استقرار نظم و امنیت در تمام شئون جامعه مجموعه‌ها و سازمان‌هایی تعریف شده‌اند؛ تفاوت ما با سایر ملل و جوامع این است که صرفاً به دلیل ضرورت اجتماعی به این مسئله نمی‌پردازیم و این مسئله را به منزله مأموریتی می‌دانیم که خداوند متعال از پیامبران خود خواسته است تا آن را دنبال کنند.

وی تاکید کرد: البته کار برای خدا کردن در این مجموعه با توجه به شئونات مختلفی که در مجموعه انتظامی و سازمان انتظامی کشور تعریف شده است، بسیار سهل‌الوصول‌تر خواهد بود.

مرتضوی ادامه داد: از این نگاه و با توجه به شأنی که امنیت در ساختار اجتماعی و حیات بشر دارد، یکی از مهم‌ترین مجموعه‌هایی که به عنوان هدف و مأموریت این مهم را دنبال می‌کند مجموعه انتظامی است که آن را از سایر مجموعه‌ها و سازمان‌ها متفاوت می‌کند.

وی با اشاره به مجموعه وظایف و مأموریت‌های گسترده‌ای که در مجموعه انتظامی تعریف شده است، تصریح کرد: دامنه وسیعی از وظایف در حوزه استقرار امنیت، مبارزه با فساد، مبارزه با خرابکاری، امنیت مراسم‌ها، حراست از اماکن، مدیریت فضای فرهنگی اجتماعی، مبارزه با مواد مخدر و قاچاق، پیشگیری از منکرات، حضور در عرصه مقررات نظم عمومی و ترافیک شهری، مدیریت مجموعه راهنمایی و رانندگی، اجرا و ابلاغ احکام قضائی، وظیفه عمومی، گذرنامه، فضای سایبری، فضای اجتماعی و مددکاری‌های اجتماعی و بسیاری از حوزه‌های دیگر از وظایفی است که مجموعه انتظامی دنبال می‌کند.

استاندار اصفهان ادامه داد: اگر یک نگاه جامع به این مجموعه وظایف کرده و توجه کنیم همه اعتراف خواهیم کرد که شاید یکی از مجموعه‌هایی که گستره مأموریت‌ها و وظایف آن در جمهوری اسلامی در تمام شئون زندگی مردم وجود دارد، مجموعه انتظامی است.

وی با اشاره به مماس بودن مجموعه فعالیت‌های سازمان انتظامی با همه امور مردم و اتصال مستمر و مداوم این مجموعه با زندگی مردم، اضافه کرد: به واسطه همین گستردگی وظایف و مأموریت‌ها اگر مجموعه انتظامی در فعالیت‌ها و مأموریت‌های خود به درستی عمل کند، رضایت فراگیری در جامعه به وجود خواهد آمد.

مرتضوی تاکید کرد: برای اینکه مأموریت‌ها و وظایف مجموعه نیروی انتظامی به درستی در جامعه تحقق پیدا کند، به‌طور قطع اقتدار این مجموعه و اتصال مستمر با مردم دو شرطی است که باید حفظ شود.

وی با تاکید بر اینکه طی سال‌های گذشته این مجموعه به اقتدار و اتصال مستمر با مردم توجه داشته و به همین دلیل موفقیت‌های قابل توجه و قابل تقدیری کسب کرده است، گفت: تقدیری که رهبر معظم انقلاب از حرکت انتظامی در ایام اربعین حسینی و ستاد اربعین داشتند گواه موفقیت این مجموعه و اقتدار و جامعیت اتصال با شئونات و مسائل و تقاضاهای مردم است.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: باید این مسئله که در ایام اربعین موجب رضایت جامع و کامل مردم و تقدیر رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) شد را به عنوان یک دستاورد در پیشاهنگ حرکت خود قرار دهیم و در سایر مأموریت‌ها با نگاه به این دو اصل وظایف و مأموریت‌های خود را پیش ببریم.

وی ادامه داد: تصور این است که در مجموعه فرماندهی انتظامی کشور و استان ما در شئونات مختلف تخصصی، عملیاتی و میدانی لوازم و ابزار نرم و فکری و بخش قابل توجهی از ابزار سخت فراهم است؛ از این‌رو اگر در یک هماهنگی در سایه نگاه‌های فرمانده انتظامی و در اتصال با توصیه‌ها و راهبردهای رهبر معظم انقلاب در ساختار و سازمان انتظامی استان و کشور حرکت شود، به‌طور قطع موفقیت‌های ما روزافزون خواهد شد.

مرتضوی در انتها از همه تلاش‌ها و مجاهدت‌های مجموعه انتظامی برای استقرار امنیت، آسایش، آرامش و پاسخگویی به تقاضاهای مردم، قدردانی کرد.

کد خبر 693561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.