تربیت دینی باید از دوران کودکی آغاز شود

امام جمعه شهر یاسوج گفت: تربیت دینی باید از طرف خانواده در دوران کودکی آغاز شود تا انجام اعمال برای فرزندان در سن تکلیف سخت نباشد.

به گزارش خبرنگار، آیت‌الله سید نصیر حسینی روز جمعه چهاردهم مهرماه در خطبه اول نماز جمعه مرکز استان با دعوت نماز گزاران به تقوای الهی و انجام واجبات و ترک محرمات اظهار کرد: حضرت امیر المومنین علیه السلام فرمود: چه بسیار انسان‌هایی که خداوند به آنها نعمت بخشیده است اما این نعمت‌ها سبب گمراهی آنها شده‌است، اینکه انسان فکر کند نعمت‌ها سبب امنیت، رشد و پیشرفت جامعه می‌شود این چنین نیست بنابراین اگر انبیا و اولیا به سوی خدا دعوت می‌کردند اولین گروهی که این دعوت را اجابت می‌کردند طبقه مستمند بودند و طبقه مرفه دعوت انبیا را انکار و رد می‌کردند.

وی افزود: اینکه انسان احساس کند صاحب نعمت شود به سمت خوبی‌ها حرکت می‌کند صحیح نیست، زیرا با افزایش نعمت دغدغه‌های فکری بیشتر می‌شود و انسان به سمت غفلت سوق داده می‌شود.

امام جمعه شهر یاسوج گفت: کسانی که اندیشه و تدبر ندارند و دچار غفلت از اندیشه‌های الهی هستند با وجود ثروت و نعمت دچار انحراف می‌شوند.

وی با بیان اینکه انسان‌های که با وجود خمس و زکات واجب پرداختی ندارند دچار غفلت هستند، تصریح کرد: دنیا محل عبور است و ایستگاه پایان انسان نیست و از رهگذر دنیا به دنیای باقی و ابدی سوق پیدا خواهد کرد.

آیت‌الله حسینی با بیان اینکه انسان با حضور در این دنیا توشه‌گیری می‌کند و راه سعادت را در این دنیا طی می‌کند و به دیار باقی خواهد شتافت، خاطرنشان کرد: ما در نظام جمهوری اسلامی هستیم، دین و حلال و حرام خداوند متعال را درک می‌کنیم و این نعمات جای شکرگذاری دارد.

وی به مستحب بودن شغل دامداری و کشاورزی اشاره کرد و گفت: استان ما از گذشته تا امروز زندگی آنها بر پایه دامداری بوده‌است و از محصولات آنها نظیر شیر و ماست برای تغذیه و پشم آنها برای بافت پوشاک و گلیم استفاده می‌کردند.

امام جمعه شهر یاسوج به روز عشایر اشاره کرد و افزود: روستاییان و عشایر تولیدکننده هستند و اهالی شهر مصرف کننده هستند و شهرنشین‌ها برای کار دولتی و پشت میزی نشینی تلاش دارند، در صورتی که روستانشینان و عشایر از دیر باز حتی قبل از پهلوی نیازمند نبودند بنابراین باید به آنها خدمت کرد هرچند در حکومت اسلامی جاده، آب و برق برای آنها توسعه پیدا کرده‌است.

وی با بیان اینکه در زندگی عشایری تنوع و شغل و کار و تلاش است، گفت: در روستا و عشایر بستر و کار و تلاش است و حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت عشایری داریم و تولیدات مختلفی همچون صنایع دستی، تولیدات لبنی، گیاهان دارویی دارند.

حسینی به روز جهانی کودک اشاره کرد و افزود: این روز، روز مبارکی است و تربیت کودکان باید از آغاز دینی باشد و والدین باید از سنین کودکی اعمال دینی را در مراحل ابتدایی آنها یاد دهند تا در سنین تکلیف انجام اعمال مشکل نباشد.

وی به روز کاهش بلایای طبیعی اشاره کرد و گفت: این حوادث خساراتی به همراه دارد که از بروز این خسارات جلوگیری کرد در این رابطه لازم است در ساخت ابنیه‌ها و ساختمان‌ها به رعایت اصول فنی و استاندارد توجه کرد تا سرمایه‌ها و هزینه‌ها اتلاف نشود.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از علت‌های بلایای طبیعی را فساد و فحشاء اعلام کرد و افزود: اگر فحشاء و ولنگاری نباشد برخی از بلایای طبیعی در اثر گناهان برچیده می‌شود، در این رابطه در زمان پیامبران در اثر گناهان مختلف بلایای مختلفی نازل می‌شد.

وی به فرامین رهبری معظم انقلاب اسلامی مبنی بر وحدت جهان اسلام گریزی زد و تصریح کرد: رهبری فرمودند؛ اگر کشورهای اسلامی وحدت داشته باشند کشورهای مستکبر نخواهند توانست زورگویی و ستم داشته باشند.

آیت‌الله حسینی گفت: هفته نیروی انتظامی را تبریک می‌گوئیم و از سربازان انقلاب اسلامی و مجاهدت‌های آنها تشکر می‌کنیم.

کد خبر 693421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.