وحدت تنها راه برون‌رفت از مشکلات جهان اسلام است

امام جمعه گرگان با تأکید براینکه همه مسلمانان باید در برابر دشمنان اسلام صف واحد تشکیل دهند، گفت: وحدت و همدلی مسلمانان تنها راه برون‌رفت از مشکلات است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی امروز _جمعه چهاردهم مهرماه_ در خطبه‌های نمازجمعه این هفته گرگان با اشاره به اینکه بهشت جایگاه اهل تقوا و مؤمنین است، اظهار کرد: باید همواره در زندگی به یاد مرگ باشیم، زیرا یاد مرگ سازنده و هشداردهنده بوده و انسان‌ها را از غرق شدن در لذات دنیوی باز می‌دارد.

وی وحدت همه مسلمانان را تنها راه حل برون‌رفت از مشکلات و گرفتاری‌ها دانست و افزود: وحدت داشتن مسلمانان به معنای دست کشیدن از اعتقادات و داشتن عقیده واحد نیست، بلکه به معنای آن است که در عین حال که به اعتقادات خود پایبند هستیم، به عقیده دیگران نیز احترام گذاشته و در مقابل دشمنان اسلام متحد باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با تأکید بر اینکه همه مسلمانان باید در برابر دشمنان اسلام صف واحد تشکیل دهند، گفت: اگر اتحاد و همدلی قوی بین مسلمانان شکل بگیرد، هیچ دشمنی جرأت تعدی و ظلم به مسلمانان را نخواهد داشت.

وی ضمن تقدیر از مسلمانان نیجریه در بیرون راندن نیروهای فرانسوی از کشورشان تصریح کرد: کشور فرانسه بیش از ۱۲۵ سال تحت عناوین مختلف در کشور نیجریه حضور داشت و به غارت منابع زیرزمینی و ثروت‌های خدادادی مردم مسلمان این کشور می‌پرداخت‌.

نورمفیدی با اشاره به اینکه استعمارگران فرانسه منابع مهم طلا، الماس و پروتونیوم این کشور را در شرایطی به تاراج می‌بردند که مسلمانان این کشور در فقر و بدبختی بودند، گفت: اقدام مهم دولت و مردم نیجریه در مبارزه با استعمارگران باید سرلوحه دیگر کشورهای مسلمان قرار بگیرد.

وی ضمن محکوم کردن جنایات آمریکا در حمله به دانشگاه افسریه در سوریه تصریح کرد: آمریکای جنایتکار با حمله ناجوانمردانه به این دانشگاه ۲۵۰ نفر را مجروح و بیش از ۱۰۰ نفر از کودکان و زنان بی‌دفاع را به شهادت رساند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با اشاره به بزرگداشت هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: نیروهای خدوم و جان برکف انتظامی با رشادت و از خودگذشتگی در عرصه‌های مختلف نظیر مبارزه با قاچاق و سرقت، امنیت کشور را به خوبی تأمین کرده و از ابتدای سال تاکنون بیش از ۵۰ شهید تقدیم نظام کردند.

کد خبر 693417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.