کشف ۹۷ درصد جرایم رایانه‌ای در کردستان

فرمانده انتظامی استان کردستان گفت: وقوع جرایم رایانه‌ای امسال در استان کردستان ۲ درصد کاهش داشته‌ و ۹۷ درصد پرونده‌های آن منجر به کشف شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار علی آزادی، امروز _جمعه چهاردهم مهرماه_ در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مسجد جامع شهر سنندج اظهار کرد: با ایثارگری شهدا و همراهی خوب مردم امنیت پایدار در سطح استان کردستان برقرار است و این امنیت را مرهون تلاش همه نیروهای نظامی و انتظامی و مردم کشورمان هستیم.

وی افزود: یکی از وظایف اصلی ما برقراری نظم و امنیت است که از نقطه صفر مرزی توسط نیروهای مرزبانی و مرزنشینان این امنیت شروع و برقرار می‌شود.

فرمانده انتظامی کردستان ادامه داد: علاوه بر داخل کشور، در آن سوی مرز نیز شاهد برقراری امنیت و آرامش توسط مدافعان حرم در کشورهای عراق و سوریه در مبارزه با نیروهای داعش شاهد بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: نیروهای انتظامی در ابعاد و بخش‌های مختلفی مشغول خدمت‌رسانی هستند که فقط در شش ماهه نخست امسال ۷۳۰ کیلوگرم انواع مخدر در استان کردستان کشف شده است.

رتبه اول کردستان در زمینه کشف سرقت

آزادی با بیان اینکه در بحث کشف انواع سرقت استان کردستان رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است، اضافه کرد: امسال فقط یک مورد سرقت مسلحانه در استان صورت گرفته که آن یک مورد هم کشف شده است.

وی گفت: در شش ماهه نخست امسال انتظامی استان بیش از ۲۸۸ میلیارد تومان انواع کالای قاچاق را کشف کرده است که می‌توانست به اقتصاد و تولید کشور ضربه بزند.

فرمانده انتظامی کردستان با اشاره به صدور بیش از ۸۰ هزار گذرنامه در استان، تصریح کرد: همچنین در بحث مبارزه با جرایم رایانه‌ای، ۹۷ درصد پرونده‌های استان کردستان منجر به کشف شده است.

وی در ادامه گفت: فراجا برای ایجاد امنیت در کشور تاکنون ۱۴ هزار شهید و ۲۲ هزار جانباز را تقدیم نظام کرده که در شش ماهه نخست امسال ۵۱ شهید در سراسر کشور داشته است.

آزادی با عنوان اینکه از ۱۳ تا ۱۹ مهرماه به نام هفته انتظامی نام‌گذاری شده است، افزود: بیش از ۴۰ برنامه مختلف برای گرامیداشت این هفته تدارک دیده شده که غبارروبی و گل‌افشانی گلزار شهدا، سخنرانی فرماندهان انتظامی در تربیون‌های نماز جمعه، تجلیل از خانواده شهدای انتظامی و افتتاح پروژه‌های عمرانی از جمله برنامه‌های این هفته است.

کد خبر 693392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.