مسئولان مطالبه اصلی مردم که جریان زاینده‌رود است را فراموش نکنند

خطیب موقت نماز جمعه اصفهان گفت: هفته گذشته شاهد خودکفایی آب و برق برخی مراکز صنعتی استان بودیم، امیدواریم این اقدامات موجب جهش اقتصادی شود، اما به مسئولان استان و ریاست جمهوری و وزیر نیرو توصیه می‌کنم که تقاضای مردم اصفهان که جریان زاینده‌رود است را فراموش نکنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی ظهر امروز _جمعه، چهاردهم مهرماه_ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان اصفهان ضمن گرامیداشت هفته انتظامی اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید یکی از نشانه‌های تقوا حضور دائمی در راه راست و تبعیت نکردن از راه‌های فرعی است.

وی افزود: در هفته گذشته رهبر معظم انقلاب دیداری با سران نظام، سفرای کشورهای اسلامی و مهمانان اجلاس اتحاد داشتند که نکات مهمی را متذکر شدند، ایشان فرمودند ذهن و سخن ما از بیان و درک فضائل پیامبر اکرم (ص) عاجز است، اما اگر کسانی بخواهند دین خود را در این راه ادا کنند، باید جهاد کامل در راه پرودگار داشته باشند، همچنین فرمودند امروز دشمنان آشکارتر در دشمنی با اسلام به میدان آمده است، همانگونه به قرآن کریم اهانت کردند، چون می‌دانند قرآن اجازه نمی‌دهد انسان زیر بار ظلم برود در همین راستا افکار دشمنان اسلام با قرآن در تضاد است.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: رهبر معظم انقلاب به متضرر شدن دشمنان از اتحاد کشورهای اسلامی تاکید کردند، ایشان در ادامه سخنان خود با اشاره به افزایش آمادگی روز به روز جبهه مقاومت فرمودند این آمادگی جبهه مقاومت در منطقه موجب محو رژیم غاصب صهیونیستی خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر فرمایشات رهبر انقلاب سرلوحه کار مسئولان کشورهای اسلامی باشد، موجب اقتدار اسلام می‌شود و دیگر این کشورها با شوق به سمت ارتباط با رژیم غاصب صهیونیستی نمی‌روند، بلکه به شدت از ارزش‌های اسلامی و قرآن حمایت می‌کنند.

آیت‌الله مهدوی ادامه داد: اگر کشورهای اسلامی اتحاد داشته باشند، دفاع از مکتب شهید سلیمانی را سرلوحه کار خود قرار می‌دهند نه اینکه از سردیس سردار سلیمانی ترس داشته باشند، امیدواریم سخنان رهبر معظم انقلاب باعث اتحاد بیشتر بین کشورهای اسلامی شود.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای انتظامی سلامتی و آرامش خود را فدای آسایش و امنیت مردم جامعه کردند، نیروی انتظامی توجه داشته باشند که تا زمانی که در فکر آرامش و رفاه مردم هستند، مردم نیز با تمام وجود از آن‌ها حمایت می‌کنند.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: در ماه‌های گذشته شاهد بودیم که حدود ۵۱ نفر از پرسنل نیروی انتظامی به شهادت رسیدند و از این تعداد ۶ نفر از استان اصفهان بودند! مسئولان ذی‌ربط تصویب و اجرای قوانینی که در مبارزه با فساد تأخیر نیاندازند.

وی افزود: ارسال قانون مرتبط با حجاب و عفاف به شورای نگهبان پیگیری شود، همچنین مسئولان نیز در مبارزه با فساد برنامه‌ریزی دقیق داشته باشند، در مبارزه نرم نیاز به اقناع افکار عمومی است و شایسته است در این جهت تلاش‌های لازم صورت گیرد.

آیت‌الله مهدوی تصریح کرد: ضرورت دارد نوجوانان تحت تربیت اخلاق اسلامی قرار گیرند و مبحث حجاب و عفاف نیز با همت وزارت آموزش و پرورش در مدارس مورد تاکید قرار گیرد، دشمنان همواره تلاش داشتند حجاب و عفاف را از دختران ایران بگیرند، برهمین اساس جوانان باید بدانند اسلام یک دین عقلانی است، بنابراین از آن‌ها خواهشمندیم که دین را با دلایل عقلانی تقویت کنید تا دشمن نتواند در شما نفوذ کند.

وی ادامه داد: در برخی از کشورهای آفریقایی انقلاب‌های زنجیره‌ای در حال انجام است، این بی‌اعتمادی نشان‌دهنده افول کشورهای استکباری است و امروز چندین کشور آفریقایی فرانسوی‌ها را از کشور خود اخراج کرده‌اند.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه بیداری نسبت به استعمار امروز به کشورهای آفریقایی رسیده است، گفت: این موج حاصل بی‌اعتمادی مردم ایران نسبت به قدرت‌های استعماری اوایل انقلاب است، آمریکا پس از پیروزی انقلاب اسلامی اولین تحریم‌ها را پیش از تسخیر لانه جاسوسی علیه ایران اعمال کرد و در ادامه در صدها مقطع مختلف به مقابله با ایران پرداخت که مهم‌ترین آن جنگ تحمیلی هشت ساله است، همچنین در ادامه با فتنه‌افروزی‌ها و ایجاد داعش سعی در مقابله با ایران را دارد.

وی با اشاره به تلاش دشمنان در فضای مجازی علیه ایران، ادامه داد: به‌تازگی در ماجرای دختری که در متروی تهران زمین خورده است و براساس نظر دوستان و خانواده‌اش کسی به این دختر تعرض نکرده است، دشمنان سعی دارند در فضای مجازی این موضوع را به مسئله حجاب مرتبط کنند، در این راستا مردم ایران باید بدانند دشمنان از دشمنی با ایران دست برنمی‌دارند.

آیت‌الله مهدوی خاطرنشان کرد: کشور اوکراین باید بداند که جنگ عاقبت خوبی در پی نخواهد داشت و در این راستا ضرورت دارد روابط مسالمت‌آمیز با کشورهای همسایه داشته باشد، همچنین کشورهای ارمنستان و آذربایجان نیز باید توجه کنند جنگ‌افروزی در منطقه به نفع هیچکس نیست و تنها کشورهای غربی به دنبال جنگ‌افروزی هستند.

وی تصریح کرد: هفته گذشته شاهد خودکفایی آب و برق برخی مراکز صنعتی استان بودیم، امیدواریم این اقدامات موجب جهش اقتصادی شود، اما به مسئولان استان و ریاست جمهوری و وزیر نیرو توصیه می‌کنم که تقاضای مردم اصفهان که جریان زاینده‌رود است را فراموش نکنند.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: مطالبه کشاورزان رسیدن آب مزارع است و مردم اصفهان به دنبال آب آشامیدنی هستند، امروز ضرورت دارد با رعایت منافع استان‌های مجاور از ریختن آب مازاد به دریا جلوگیری کرد، در این راستا امیدواریم مطالبه به حق مردم اصفهان و سایر استان محقق شود و مردم شاهد جریان آب در زاینده‌رود باشند.

کد خبر 693367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.