تقویت باورهای مذهبی مردم از دستاوردهای انقلاب اسلامی است

نماینده ولی فقیه در استان گیلان گفت: تاب‌آوری ملت ایران و عقب‌نشینی دشمنان و نیز تقویت باورهای مردم از دیگر دستاوردهای انقلاب است و امروز شاهدیم این باورهای دینی بین جوانان و نوجوانان گسترش یافته و در جهان نیز جوانان در جستجوی راه نجات هستند.

به گزارش ایمنا، آیت‌الله رسول فلاحتی در مراسم اختتامیه بیستمین اجلاس بین‌ا لمللی پیرغلامان حسینی در رشت اظهار کرد: در سایه انقلاب و به برکت خون شهدا ملت ما در دنیا عزتمندتر شده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی در سایه تدبیر امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری و فداکاری مردم کارهای بزرگی انجام داده و برای همه ملت‌ها الگو شده است که یکی از این اقدامات مهم تشکیل جبهه مقاومت و ایستادن مقابل زورگویان جهان است.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان خاطرنشان کرد: تاب‌آوری ملت ایران و عقب‌نشینی دشمنان و نیز تقویت باورهای مردم از دیگر دستاوردهای انقلاب است و امروز شاهدیم این باورهای دینی بین جوانان و نوجوانان گسترش یافته و در جهان نیز جوانان در جستجوی راه نجات هستند که در این میان ائمه اطهار (ع) و مردم ایران برای آنان بهترین الگو هستند.

وی تصریح کرد: برگزاری اجلاس پیرغلامان به برکت انقلاب اسلامی است و برخی از پیرغلامانی که از سایر کشورها در این اجلاسیه حضور یافته‌اند، شاهد بزرگی این ملت و عظمت ایران اسلامی هستند.

فلاحتی خطاب به پیرغلامان حاضر در این اجلاس اظهار کرد: شما سالیان متمادی در خدمت امام حسین (ع) و ائمه اطهار (ع) بودید که این تلاش و خدمات بسیار ارزشمند است و جایگاه رفیعی نیز در جامعه دارید و باید از این ظرفیت در ارتقای معنویت در جوانان بهره ببرید.

در ادامه اختتامیه بیستمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی از بانوان فاطمه خلیلی، ام البنین منصورخان، فائزه عظیم‌زاده و زریقه علی عبد از عراق که از مداحان و برپاکنندگان جلسات روضه اباعبدالله (ع) و ائمه اطهار (ع) بوده اند، تجلیل و تقدیر شد.

همچنین سرود پیرغلامان ابوذر روحی خواننده گیلانی، برای نخستین بار در مراسم اختتامیه این اجلاسیه به اجرا گذاشته شد.

در مراسم اختتامیه بیستمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی، پیمان جبلی رئیس صدا و سیما، اسدالله عباسی استاندار گیلان، سردار محمد عبدالله‌پور فرمانده سپاه قدس این استان و تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان و افشار مختلف مردم حضور دارند.

بیستمین اجلاس پیرغلامان حسینی از شامگاه سه‌شنبه در رشت آغاز شد که مداحان و پیرغلامان سراسر کشور و ۱۲ مداح خارجی از کشورهای افغانستان، پاکستان، تایلند، عمان، ترکیه، لبنان، هندوستان و عراق حضور دارند.

برگزاری نخستین اجلاسیه ویژه بانوان مداح و خادمان پیشکسوت حسینی (ع) و تجلیل از پیشکسوتان این حوزه در حرم حضرت فاطمه اخری (ع) خواهرامام رضا (ع) در رشت، برگزاری نخستین یادواره شهدای مداح گیلان، برپایی شب شعر آئینی در دانشگاه آزاد این شهر و حضور مداحان در شهرهای مختلف گیلان از مهم‌ترین برنامه‌های این اجلاس بود.

منبع: ایرنا

کد خبر 693322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.