سه روز عزای عمومی در سوریه به دنبال شهادت ۸۰ نفر در حمله حادثه تروریستی

دولت سوریه در پی جنایت جدید گروه‌های تروریستی در شهر حمص که به شهادت دستکم ۸۰ نفر و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر منجر شد، سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

به گزارش ایمنا، دولت سوریه در پی حمله گروه‌های تروریستی به دانشکده نظامی شهر حمص و کشته شدن حداقل ۸۰ نفر و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر، از فردا جمعه به مدت سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

تلویزیون رسمی سوریه بعدازظهر امروز (۱۳ مهر) از حمله پهپادی به مراسم فارغ‌التحصیلی دانش‌آموختگان دانشکده نظامی در استان حمص خبر داد و گفت که این حمله تلفاتی زیادی به جا گذاشته است.

در همین ارتباط «حسن الغباش» وزیر بهداشت سوریه گفت که بر اساس آمار اولیه تعداد کشته‌های این جنایت تروریستی ۸۰ نفر از جمله شش کودک و شش زن هستند و تعداد زخمی‌ها نیز به حدود ۲۴۰ نفر رسیده است.

بنابر گزارش خبرگزاری سوریه (سانا)، در بیانیه دولت آمده است که پرچم سوریه در سراسر این کشور و همه سفارتخانه‌ها و دفاتر دیپلماتیک در خارج در این سه روز به صورت نیمه افراشته خواهد بود.

شهادت غیرنظامیان حاضر در جشن دانش‌آموختگی افسران

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که گروه‌های تروریستی مورد حمایت طرف‌های خارجی شناخته شده ظهر امروز، جشن دانش‌آموختگی افسران دانشکده جنگ حمص را با پهپادهای حامل مواد منفجره هدف قرار دادند.

این حمله به شهید و زخمی شدن شماری از نظامیان و غیرنظامیان شرکت‌کننده در این مراسم شد که برخی از آن‌ها زنان و کودکان خانواده‌های دانش‌آموختگان هستند.

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه این اقدام تروریستی را جنایتی بی سابقه می‌داند و با تمام قدرت به آن پاسخ خواهد داد و گروه‌های تروریستی را در هر مکانی هدف قرار خواهد و برنامه‌ریزان و اجرا کنندگان این جنایت هزینه سنگینی را پرداخت خواهند کرد.

کد خبر 693316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.