برقراری عدالت و ایجاد رضایتمندی مردم، نتیجه اجرای دقیق مفاد سند تحول و تعالی قوه قضائیه

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اصفهان گفت: با پیروزی انقلاب یکی از نیازهای اصلی کشور وجود عدلیه اسلامی بود که با تلاش‌های آیت‌الله شهید بهشتی (ره) این امر محقق شد و تا امروز این تحول و تکامل ادامه دارد که نقطه عطف آن تدوین سند تحول قضائی بوده است.

‌به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دادگستری کل استان اصفهان، سید محمد موسویان در آئین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب چادگان، انقلاب اسلامی را مبدا شروع تحول در سیستم قضائی کشور دانست و اظهار کرد: با پیروزی انقلاب یکی از نیازهای اصلی کشور وجود عدلیه اسلامی بود که با تلاش‌های آیت‌الله شهید بهشتی (ره) این امر محقق شد و تا امروز این تحول و تکامل ادامه دارد که نقطه عطف آن تدوین سند تحول قضائی بوده است.

وی افزود: سند تحول قضائی توسط رئیس قوه قضائیه تکامل پیدا کرد و با عنوان سند تحول و تعالی قضائی مبنای فعالیت دستگاه قضائی در تمام کشور قرار گرفت که نتیجه اجرای دقیق مفاد آن برقراری عدالت و ایجاد رضایتمندی مردم خواهد بود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اصفهان با اشاره به موضوع احیای حقوق عامه توسط دادستان‌ها تصریح کرد: یکی از وظایف مهم دادستان‌ها ورود به مسئله احیای حقوق عامه است و چنانچه مواردی از سوی نهادهای اجرایی موجبات تضییع حقوق مردم را فراهم کند، دادستان باید به‌عنوان مدعی‌العموم به مسئله ورود و با نگاه مطالبه‌گرانه و با ایجاد تعامل پیگیر رفع مشکلات باشد.

وی بر حضور در بین مردم و داشتن ارتباط مستقیم با آن‌ها، داشتن حسن خلق، انجام اقدام به موقع و قاطع و صدور دستورات متقن و صریح توسط دادستان‌ها تاکید کرد.

به گزارش ایمنا، در این مراسم با حکمی از سوی رئیس قوه قضائیه؛ مظاهر محمدی‌پور به عنوان دادستان عمومی و انقلاب چادگان معرفی و از تلاش‌های اسماعیل موحدی دادستان پیشین این حوزه قضائی تقدیر شد.

کد خبر 693241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.