ایجاد ارتباط بین نیازها و توانمندی‌های جامعه ویژگی اصلی «فن‌نما» بود

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری نمایشگاه فن‌نما ایده بسیار خوبی بود، چرا که این نمایشگاه توانست نیاز شرکت‌ها را به توان تولیدکنندگان متصل کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا فولادگر در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه فن‌نما اظهار کرد: در گذشته توجه به شرکت‌ها و فعالیت‌های دانش‌بنیان کمتر در دستور کار مدیران شهری و سیستم‌های اجرایی بود.

وی افزود: در چند سال اخیر به دلیلاجرای سیاست‌های کلی کشور، تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی)، نام‌گذاری‌های سالانه، قوانین حمایتی تصویب شده در مجلس و همت دولت توجه زیادی به فعالیت‌های دانش‌بنیان شده است.

فولادگر تصریح کرد: امسال برای نخستین بار شهرداری با برگزاری نمایشگاه فن‌نما فعالیت‌های دانش‌بنیان را به نمایش گذاشت؛ نکته مهم این نمایشگاه ایجاد ارتباط بین نیازها و توانمندی‌های جامعه بود.

وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه فن‌نما ایده بسیار خوبی بود، چرا که این نمایشگاه توانست نیاز شرکت‌ها را به توان تولیدکنندگان متصل کند.

فولادگر تصریح کرد: در مجلس دهم قانونی به نام قانون حداکثر توان تولید تصویب شد که هدف آن ایجاد ارتباط بین نیاز دستگاه‌ها و توان تولیدکنندگان بود، اما این قانون خوب اجرا نشد و نتوانست به هدف خود برسد.

وی تاکید کرد: برطرف شدن مشکلات اجرایی قانون حداکثر توان تولید نیازمند ایجاد یک سامانه ارتباطی بود که نیاز دستگاه‌های دولتی و غیردولتی، شهرداری‌ها و شرکت‌های بزرگ را شناسایی کند و با توان تولیدکنندگان، فعالان اقتصادی و دانش‌بنیان‌ها ارتباط دهد که در این راستا سامانه توان ایران در وزارت صمت راه‌اندازی شد.

فولادگر افزود: امروزه در صورتی که شرکتی بخواهد از کشورهای دیگر تجهیزاتی را وارد کند باید قبل از اقدام از سامانه توان ایران استعلام امکان تولید داخلی تجهیزات مورد نظر را اخذ کند و در صورت نبود توان تولید داخلی اقدام به واردات کند.

وی در پایان گفت: شهرداری و مرکز پژوهش‌های وابسته به شورای اسلامی شهر می‌توانند با تلاش در زمینه برگزاری این نوع نمایشگاه‌های دانش‌بنیان، زمینه موفقیت و توسعه ارتباط شرکت‌ها را ایجاد کنند.

کد خبر 693066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.