«فن‌نما» بستر مناسبی برای دیده شدن دانش‌بنیان‌ها ایجاد کرد

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: برگزاری نمایشگاه «فن‌نما» بسیار ایده خوبی بود و برای دیده شدن مجموعه‌های دانش بنیان بستر خوبی ایجاد کرد و باید هر ساله همت بر برپایی این دسته از رویدادها وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیر کشانی در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه فن‌نما اظهار کرد: برگزاری این نمایشگاه بسیار ایده خوبی بود و برای دیده شدن مجموعه‌های دانش بنیان بستر خوبی ایجاد کرد. باید هر ساله همت بر برپایی این دسته از رویدادها وجود داشته باشد.

وی با اشاره به نقش اتاق بازرگانی در حمایت شرکت‌های دانش بنیان افزود: برای نخستین‌بار در اتاق بازرگانی «کمیسیون دانش بنیان» تأسیس شد که در حوزه‌های مختلف هوش مصنوعی، سرمایه‌گذاری و… فعالیت‌های ویژه‌ای را انجام می‌دهد و می‌تواند حمایت‌های ویژه‌ای در جهت توسعه مجموعه‌های دانش بنیان انجام دهد.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: با توجه به اینکه آینده اقتصاد استان اصفهان بر پایه گردشگری و دانش‌بنیان نهادینه شده است و از طرفی در حال حاضر با ۲۷ درصد بیکاری جوانان فارغ‌التحصیل روبرو هستیم ولی میانگین کشور ۱۵ درصد است؛ این تفاوت نشان می‌دهد که کشور نیروی انسانی برای فعالیت‌های دانش‌بنیان را به طور کامل دارا است و در صورت استفاده نکردن از این پتانسیل جوانان استان و متعاقباً کشور آسیب‌های زیادی را متحمل می‌شوند.

وی اضافه کرد: شرکت‌های دانش بنیان باید فرصت صادرات و تجارت را ایجاد کنند و با توجه به این نکته بخش بازرگانی کمیسیون دانش بنیان در اتاق بازرگانی برای این امر مهم تلاش می‌کند.

کشانی گفت: باید تلاش بر این باشد که رویدادهایی مثل نمایشگاه «فن‌نما» را به طور مداوم دایر کنیم.

کد خبر 693042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.