بخش ویژه آب‌های درمانی در دبیرخانه اکو ایجاد می‌شود

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: دبیرخانه اکو جایگاه ویژه‌ای با محوریت آب‌های درمانی کشورهای عضو ایجاد می‌کند.

علی اصغر شالبافیان امروز- چهارشنبه دوازدهم مهرماه- در حاشیه هفتمین نشست گروه کارشناسان ارشد سازمان همکاری اقتصادی اکو در اردبیل، اظهار کرد: در نشست امروز کارشناسان اکو، تیم کارشناسی جمهوری اسلامی ایران گزارشی در زمینه ظرفیت‌های آب‌های گرم و آب‌های درمانی کشور ارائه کرد که مورد استقبال اعضا قرار گرفت.

وی افزود: همچنین در این نشست پیشنهاداتی از سوی نماینده کشور ترکیه ارائه و قرار شد با محوریت آب‌های درمانی یک جایگاه ویژه در دبیرخانه اکو ایجاد شود.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: علاوه بر جمهوری اسلامی ایران و ترکیه بقیه کشورهای عضو اکو نیز ظرفیت‌های خوبی در حوزه آب‌های درمانی دارند و در نشست امروز تجربیات کشورها به اشتراک گذاشته شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاری در حوزه آب‌های گرم و آب‌های درمانی از دیگر محورهای مهم این جلسه بود.

شالبافیان ادامه داد: در پایان این نشست انتخاب شوشا به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در سال ۲۰۲۶ مطرح شد و با توجه به اعلام آمادگی شهر شوشا از جمهوری آذربایجان، موضوع بررسی و با حمایت کشورهای عضو اکو از جمله جمهوری اسلامی ایران، شهر شوشا به عنوان پایتخت کشورهای عضو اکو در سال ۲۰۲۶ مصوب و انتخاب شد.

وی افزود: دبیرخانه اکو با همکاری اعضای عضو برای توسعه و تقویت گردشگری بین کشورهای عضو اکو پیشنهاداتی از جمله لغو روادید و یا تعریف روادید مشخص آماده کرده بود که در این زمینه جمهوری اسلامی پیشگام بوده است و تاکنون برخی از کشورهای عضو اکو به‌صورت دوطرفه و یا یک‌طرفه لغو روادید کرده‌اند.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی حمایت از بخش خصوصی کشورهای عضو اکو برای توسعه همکاری‌ها را از دیگر محورهای مطرح در نشست کارشناسی امروز ذکر کرد و گفت: در نشست اردبیل، در کنار بخش دولتی از بخش خصوصی عضو اکو هم دعوت شد که نمایندگان این بخش بعد از ظهر امروز مذاکراتی خواهند داشت.

وی افزود: این موضوع در جلسه کارشناسان مطرح و قرار شد در جلسات آتی کارشناسان ارشد و وزرای گردشگری بخش خصوصی به همراه مقامات دولتی حضور پیدا کنند.

شالبافیان رویداد اردبیل ۲۰۲۳ پایتخت کشورهای عضو اکو را فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های استان اردبیل ذکر کرد و افزود: هفتمین نشست کارشناسان ارشد گردشگری کشورهای عضو اکو و پنجمین نشست وزرای گردشگری کشورهای عضو اکو در اردبیل برگزار می‌شود، امروز در نشست کارشناسان دستور جلساتی را مشخص داشتند که نحوه همکاری اعضا، شبکه تورگردانان بین کشورهای عضو و گزارش دبیرخانه درباره نحوه مدیریت بیماری کرونا در کشورهای عضو ارائه شد.

وی تصریح کرد: اردبیل به واسطه جذابیت‌های گردشگری به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو انتخاب شده است و دارای جذابیت‌های گردشگری است که این موضوع و نیز حضور کارشناسان اکو می‌تواند افق جدیدی را برای توسعه گردشگری اردبیل میها کند.

منبع ایرنا

کد خبر 692972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.