توسعه اقتصادی از برکات هم‌افزایی شهرهای خلاق است

شهردار سنندج با بیان اینکه امیدواریم همدلی و همگرایی شهرهای خلاق ایران بتواند زمینه را برای ماندگاری و رشد این شهرها فراهم کند، گفت: توسعه اقتصادی و رونق صنعت گردشگری از دیگر برکات هم‌افزایی میان شهرهای خلاق در ایران است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری سنندج، سیدانور رشیدی امروز _چهارشنبه دوازدهم مهرماه_ در نشست تخصصی شهرداران شهرهای خلاق جهان در شهر سنندج، اظهار کرد: با توجه به اینکه سنندج شهر خلاق موسیقی جهان است و امروز در این جلسه میزبان مسئولانی از ۲ شهر خلاق دیگر جهان هستیم، قطعاً این نشست‌ها می‌تواند در همگرایی و هم‌افزایی بیشتر بین شهرهای خلاق ایران تأثیرگذار باشد.

وی افزود: همگرایی، همدلی و هم‌افزایی هرچه بیشتر شهرهای خلاق ایران می‌تواند نقش بسزایی در پیشبرد اهداف و برنامه‌ها و سیاست‌های تعیین شده یونسکو داشته و بسیار تأثیرگذار است.

شهردار سنندج با بیان اینکه امیدواریم این همدلی و همگرایی بتواند زمینه را برای ماندگاری و رشد هرچه بیشتر شهرهای خلاق ایران فراهم کند، تصریح کرد: توسعه اقتصادی و رونق صنعت گردشگری از دیگر برکات هم‌افزایی بین شهرهای خلاق در ایران است.

رشیدی اضافه کرد: برگزاری جشنواره اقوام ایرانی «سنه» از اقدامات خوبی بود که توسط صدا و سیما و با مشارکت شهرداری سنندج به عنوان دبیرخانه شهر خلاق موسیقی ایران برگزار شد و شاهد حضور بیش از ۲۵ گروه از ۱۸ قوم در سرزمین آواها و نواها بودیم.

وی خاطرنشان کرد: نخستین جشنواره موسیقی اقوام ایرانی «سنه» نقطه شروعی برای ایجاد دبیرخانه این جشنواره و برگزاری آن به صورت سالانه در شهر خلاق موسیقی جهان با همدلی و همکاری بخش‌های مختلف است.

شهردار سنندج گفت: استقبال بسیار خوب گروه‌ها از قومیت‌های مختلف و حضور پرشور مردم هنردوست و هنرپرور شهر سنندج در طول چهار روز برگزاری این جشنواره رسالت ما به عنوان دبیرخانه شهر خلاق موسیقی را در پاسخگویی به مطالبات مردم در بخش فرهنگ و هنر افزایش داده است و امیدواریم با همدلی و هم افزایی با متولیان سایر شهرهای خلاق موسیقی جهان در ایران بتوانیم گام‌های بلندی در توسعه هرچه بیشتر فرهنگ، هنر و ظرفیت‌های ارزشمند این آب و خاک برداریم.

کد خبر 692947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.