«فن‌نما» می‌تواند به یک برند بین‌المللی تبدیل شود

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: سعی شده است بسترهای مناسب برای مجموعه‌های مختلف دانش‌بنیان و فناور فراهم شود تا نمایشگاه فن‌نما بتواند به هدف خود یعنی ارتباط بین گروه‌های مختلف در راستای تبدیل دانش به ثروت برسد و به یک برند بین‌المللی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی در حاشیه بازدید از نمایشگاه ملی فن‌نما اظهار کرد: در سال‌های اخیر، در حوزه‌های زیست‌بوم کارآفرینی، دانش‌بنیان‌ها، کسب‌وکارهای نوپا و موارد مشابه، همواره با مسائل مختلفی روبه‌رو بوده‌ایم و با رشد این مجموعه شرکت‌ها، همیشه مسائل متفاوتی پیش‌رو قرار می‌گرفت.

وی افزود: امروزه این مجموعه شرکت‌ها در جایگاهی قرار دارند که شاید دیگر نیاز به مداخله مستقیم نهادهای حاکمیتی نداشته باشند، اما نیاز است که بسترهای مختلفی فراهم شود که این بسترسازی شامل تعامل مجموعه‌های دانش و فناوری برای تبادل دانش و تکمیل زنجیره دانش تا محصول، همکاری مجموعه سرمایه‌گذار و مجموعه محصولات فناورانه و در نهایت رسیدن مخاطب و بهره‌بردار به محصول تجاری‌سازی شده، خواهد بود.

سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم از نگاه حاکمیت و شهرداری‌ها، بستر مناسب برای ملاقات گروه‌های مختلف را به وجود بیاوریم، مهم‌ترین کار در این حوزه را انجام داده‌ایم که موجب فعال شدن زنجیره دانش تا تجاری‌سازی می‌شود و چرخه امیدآفرینی نیز در کشور تقویت خواهد شد.

لایحه‌ای که شورای اسلامی شهر ابتدای ۱۴۰۱ با نام تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین تصویب کرد، فقط برای یک سال نبود و یک مسیر خوب در انجام درست نقش بخش عمومی شهرداری در زیست‌بوم فناوری به وجود آورد.

وی در مورد تأثیرات برگزاری نمایشگاه‌هایی همچون فن‌نما افزود: سرمایه‌ها و انگیزه‌های سرگردان برای سرمایه‌گذاری، به‌طور هدفمند جذب خواهد شد تا شاخص‌های کلان اقتصادی همچون رشد اقتصادی از سرمایه‌ها و محصولات نفتی جدا شود که امیدواریم به واسطه تکمیل چرخه فناوری و ضریب مؤثر این زیست‌بوم، شاهد رشد اقتصادی در سال‌های آینده باشیم.

صالحی در رابطه با آینده نمایشگاه فن‌نما تاکید کرد: این نمایشگاه اگر مسیر ارتباط بین گروه‌های مختلف برای تبدیل دانش به ثروت را در پیش بگیرد، احتمال می‌دهیم که به یک برند بین‌المللی و مدیریت شهری اصفهان به صادرکننده دانش و فناوری تبدیل شود و هم‌زمان بتوانیم از فناوری و سرمایه‌گذاری‌های خارجی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه نمایشگاه فن‌نما با وجود چالش‌های مختلف، با استقبال خوبی روبه‌رو شده است، گفت: لایحه‌ای که شورای اسلامی شهر ابتدای ۱۴۰۱ با نام تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین تصویب کرد، فقط برای یک‌سال نبود و مسیر خوبی در انجام درست نقش بخش عمومی شهرداری در زیست‌بوم فناوری به‌وجود آورد.

کد خبر 692799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.