دستگیری عوامل به‌کارگیری کودکان کار در شهر یزد

دادیار ویژه رسیدگی به پرونده‌های اطفال و نوجوانان دادسرای عمومی و انقلاب یزد گفت: دو نفر از عوامل اصلی به‌کارگیری کودکان کار و خیابانی در یزد شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب یزد، مصطفی شیبانی اظهار کرد: در پی نارضایتی عمومی در خصوص افزایش تکدی‌گری و دست‌فروشی کودکان در معابر شهر یزد، با رصد صورت گرفته توسط مأموران اداره اجراییات شهرداری یزد و بررسی دوربین‌های مداربسته چهارراه‌های سطح شهر، دو نفر از عوامل اصلی به‌کارگیری کودکان و نوجوانان به منظور تکدی‌گری و دست‌فروشی، شناسایی و پس از هماهنگی با دادستانی یزد، طی عملیات شبانه توسط یگان اجراییات، دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند.

وی افزود: پس از تشکیل پرونده قضائی، دستورات لازم صادر و تحقیقات تکمیلی توسط پلیس امنیت یزد انجام شد.

دادیار ویژه رسیدگی به پرونده‌های اطفال و نوجوانان دادسرای عمومی و انقلاب یزد خاطرنشان کرد: با کشف مقادیری پول نقد و دستگاه پوز از متهمان و اقرار آن‌ها به سوءاستفاده از اطفال برای بهره‌کشی اقتصادی، پس از طی مراحل قانونی، پرونده منجر به صدور قرار جلب به دادرسی شد و متعاقب آن کیفرخواست صادر و پرونده به دادگاه کیفری دو یزد ارسال شد.

شیبانی افزود: شهروندان در صورت مشاهده افرادی که در حال به‌کارگیری کودکان برای دست‌فروشی یا تکدی‌گری هستند، با مرکز پیام شهرداری به شماره تلفن ۳۷۲۵۰۰۲۰ تماس حاصل کنند.

کد خبر 692765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.