تأمین اعتبار ۲۱ پروژه ورزشی و آموزشی از محل هدایای وزارت نفت

نماینده شهرستان‌های بویراحمد، گفت: اعتبار لازم جهت ساخت ۱۷ پروژه ورزشی و چهار پروژه آموزشی در شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون از محل هدایای وزارت نفت تأمین شده‌است.

به گزارش خبرنگار، شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در چند سال اخیر رشد جمعیت زیادی را تجربه کرده‌است و مناطق حاشیه‌ای این شهر که در گذشته اراضی کشاورزی بوده در حال تبدیل شدن به مناطق مسکونی هستند و به عقیده کارشناسان تا چند سال آینده در مناطق حاشیه‌ای شهر چیزی بنام اراضی کشاورزی وجود نخواهد داشت.

بسیاری از روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل نبود امکانات در حال خالی شدن از سکنه هستند و این موضوع در شهرستان‌های سردسیری استان بیش از مناطق گرمسیری اتفاق می‌افتد.

سه شهرستان بویراحمد، دنا و مارگون در استان کهگیلویه و بویراحمد در جغرافیای سردسیر استان قرار گرفته‌اند و اغلب جمعیت استان نیز در این سه شهرستان به ویژه شهرستان بویراحمد ساکن می‌باشند.

بی‌شک توجه به ایجاد زیرساخت‌ها در مناطق روستایی از قبیل دسترسی به امکانات آموزشی، بهداشتی و ورزشی در کنار خدمات دیگری نظیر جاده دسترسی، آب، برق و گاز و اینترنت می‌تواند باعث توسعه روستاها و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها شود.

مهدی روشنفکر نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد دارای هزار و ۷۰۰ روستا است که بیش از ۴۰ درصد از جمعیت استان در این روستاها ساکن هستند و این موضوع باید به عنوان یک ظرفیت دیده شود.

وی افزود: متأسفانه ندانم‌کاری و عدم مدیریت صحیح و کارآمد در گذشته باعث شده تا امکانات رفاهی و عمومی با آنکه در گذشته با هزینه کمتری قابلیت ایجاد را داشته به نقطه مطلوب نرسد و همین موضوع سبب مهاجرت از روستا به شهر شده‌است.

روشنفکر گفت در مناطق روستایی سه شهرستان بویراحمد، دنا و مارگون تحولات خوبی را شاهد هستیم که از جمله مهم‌ترین آن می‌توان به پروژه گازرسانی به بخش زیلایی در شهرستان مارگون اشاره کرد که با بهره‌برداری از این طرح، علاوه بر رفاه مردم، شاهد حفظ منابع طبیعی در این منطقه خواهیم بود.

وی افزود: از محل منابع هدایای وزارت نفت احداث سه سالن ورزشی در سه روستا از شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون تأمین اعتبار شده‌است.

نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون گفت: علاوه بر تأمین اعتبار سه سالن ورزشی ساخت ۱۳ چمن مصنوعی و ساخت چهار مدرسه سه کلاسه و چندین پروژه دیگر از محل منابع هدایای وزارت نفت نیز در روستاهای سه شهرستان بویراحمد، دنا و مارگون تأمین شده‌است.

وی گفت: سالن ورزشی روستای «شهنیز» در شهرستان مارگون، سالن ورزشی روستای «میمند» شهرستان دنا و سالن ورزشی روستای «ساران» در شهرستان بویراحمد از جمله مهم‌ترین این پروژه‌ها می‌باشد.

کد خبر 692626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.