خرید مصنوعات طلا بدون کد شناسایی استاندارد ممنوع!

معاون ارزیابی و انطباق اداره کل استاندارد استان البرز، گفت: شهروندان هنگام خرید طلا باید به کد درج‌شده توجه کنند و از خرید طلا بدون کد استاندارد خودداری کنند.

هادی گودرزوند در گفت‌وگو با ایمنا، در خصوص کد شناسایی محصولات طلا، اظهار کرد: عرضه مصنوعات و زیورآلات طلا بدون داشتن کد شناسایی استاندارد ممنوع است.

وی افزود: سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان تنها مرجع تعیین عیار فلزات گران‌بها در داخل کشور است و بازار تولید و عرضه مصنوعات طلا را تحت نظارت دارد.

معاون ارزیابی و انطباق اداره کل استاندارد استان البرز با بیان اینکه تمام سازندگان طلا پس از دریافت کد شناسایی استاندارد باید آن را روی طلا در محل قابل رؤیت درج کنند، تصریح کرد: کد تولید کنندگان طلا در استان البرز با حرف a است و باید روی طلا در محل قابل رؤیت درج شود.

وی اضافه کرد: تاکید داریم شهروندان هنگام خرید طلا باید به کد درج شده توجه کنند و از خرید طلا بدون کد استاندارد خودداری کنند؛ با توجه به قیمت طلا متأسفانه احتمال تقلب در تولید این محصول زیاد است.

گودرزوند افزود: با نظارت تمام وقت اداره کل این میزان به حداقل رسیده است و با بررسی‌های که انجام می‌شود دست متخلفان و سودجویان کوتاه شده است.

وی با اشاره به اینکه هدف از درج کد شناسایی قابلیت ردیابی سازندگان است، گفت: در صورتی که عیار مصنوعات طلا تولید شده پایین‌تر از حد استاندارد تشخیص داده شود سازنده به شرط داشتن کد قابل شناسایی و ردیابی است.

این مقام مسئول ادامه داد: اگر شهروندان می‌خواهند از کد درج شده روی طلا اطمینان پیدا کنند، قبل از خرید کلمه G را قبل از کد به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کنند.

کد خبر 692550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.