اصفهان شهری پیشرو در هوشمندسازی است

رئیس بنیاد علمی اکو خاطرنشان کرد: چندی پیش کنفرانس اقتصاد دیجیتال جهان با حضور هزاران نفر از سراسر جهان برگزارشد و شهر اصفهان به عنوان شهر پیشرو در هوشمندسازی مطرح شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید کمیل طیبی امروز _دوشنبه، دهم مهرماه_ در آئین آغاز به کار نمایشگاه «فن‌نما» اظهار کرد: آنچه امروز اهمیت دارد، تکیه بر شاخص‌هایی تحت عناوین علم، فناوری و نوآوری مطرح است که اهدافی چون توسعه اقتصادی را برای رسیدن به توسعه پایدار را مد نظر قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه در توسعه اقتصادی اهداف ۱۷ گانه توسعه پایدار مانند نبود فقر و گرسنگی، رسیدن جوامع به سلامت و بهداشت و رفاه مطرح است، افزود: ابزاری برای رسیدن به این اهداف نیاز است و آن ابزار وجود سازمان‌های بین‌المللی چون سازمان همکاری اقتصادی «اکو» است که ایران نیز یکی از سه عضو اصلی آن در کنار پاکستان و ترکیه است.

رئیس بنیاد علمی اکو تاکید کرد: این سازمان بین دولتی بوده و برای حمایت از توسعه روابط علمی و انتقال فناوری و ظرفیت‌سازی است و بنیاد علمی اکو یکی از سه آژانس تخصصی اکو بوده که مقر آن در اسلام‌آباد است.

وی افزود: وقتی ظرفیت‌سازی مطرح می‌شود، بنیاد علمی اکو و اهداف و برنامه‌هایی را برای خود تعریف کرده است، بی شک یکی از زمینه‌های توسعه علم و فناوری در سایه برگزاری نمایشگاه‌ها و رویدادها چون نمایشگاه «فن‌نما» تأمین می‌شود.

طیبی با اشاره به اینکه ایران، ترکیه و پاکستان و هفت کشور آسیای میانه عضو اکو هستند، گفت: برای اولین بار در سال ۲۰۲۴ کنفرانس و نمایشگاه تکنولوژی خواهیم داشت که در اسلام‌آباد برگزار خواهد شد و به صورت رسمی از شهر اصفهان و شرکت‌های فناورانه آن جهت حضور دعوت کرده‌ام.

وی تاکید کرد: این پتانسیل فناورانه و نوآورانه موجود در استان و کشور باید ابعاد بین‌المللی و جهانی به خود بگیرد و نقش توسعه‌ای شکل گیرد، از پتانسیل‌هایی که از طریق اکو می‌تواند در این مسیر شکل گیرد، پروژه «جاده کمربند چین» است که سرمایه‌گذاری‌ها و پروژه‌های عظیمی دارد.

رئیس بنیاد علمی اکو خاطرنشان کرد: چندی پیش کنفرانس اقتصاد دیجیتال جهان با حضور هزاران نفر از سراسر جهان برگزار شد و شهر اصفهان به عنوان شهر پیشرو در هوشمندسازی مطرح شد.

کد خبر 692479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.