پروژه‌های با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی سریع‌تر تکمیل شود

استاندار گیلان گفت: دستگاه‌های اجرایی که در استان پروژه‌های آن‌ها تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در مصوبات سفر تعریف شده است، طی دو ماه نسبت به تکمیل پروژه ها اقدام کنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان، اسدالله عباسی روز یکشنبه در جلسه بررسی روند پیشرفت مصوبات سفر ریاست جمهوری، با تاکید بر تکمیل چهار پروژه آزادراه راه آهن، پسماند و پرداخت خسارت بر آسیب دیدگان سیل آستارا اظهار کرد: همه ادارات و دستگاه‌ها باید از تمام ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام بهره گیرند و در خصوص روند پیشرفت پروژه‌ها پاسخگو باشند.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی که پروژه‌های آن‌ها در مصوبات سفر ریاست جمهوری تعریف شده و ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند همانند راه آهن، آزاد راه، جاده سنگر به سیاهکل، پل اسالم و میدان گیل را طی دو ماه نسبت به تکمیل این پروژه‌ها اقدام کنند.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: اختصاص اعتبار به دستگاه‌های اجرایی در دور دوم سفر هیئت دولت مبتنی بر جذب اعتبارات و اتمام پروژه‌های مصوبات دور نخست سفر رئیس جمهوری به استان است و دستگاه‌ها در این بخش باید اهتمام ویژه داشته باشند.

عباسی با بیان اینکه پروژه‌ها بر اساس فازبندی، مرحله به مرحله و بازه زمانی مشخص باید به سرانجام مطلوب برسد، تصریح کرد: اگر پیمانکاری در تکمیل پروژه‌ها با کاهلی، همکاری لازم را ندارد پس از پرداخت طلب با این پیمانکاران قطع همکاری شود.

وی به سفر وزیر راه و شهرسازی به استان گیلان و قول وزیر مبنی بر تکمیل پروژه‌های آزاد راه و راه آهن تا پایان آبان ماه اشاره کرد و گفت: این موضوع در دستور کار قرار گیرد و برای آن بازه زمانی ۴۵ تا ۵۰ روزه در نظر گرفته شود.

استاندار گیلان اظهار کرد: برای تمام پل‌هایی قدیمی استان در راه‌های اصلی و فرعی که استحکام و ایمنی لازم را ندارند بودجه در نظر گرفته شود تا نسبت به استحکام سازی و حفظ پایه‌های پل اقدامات لازم انجام پذیرد.

عباسی ضمن شنیدن گزارش معاونین هماهنگی امور عمرانی و اقتصادی و نیز مدیران دستگاه‌های دارای پروژه مصوب سفر ریاست جمهوری، دستوراتی را در خصوص تسریع در تکمیل پروژه‌های آموزش پرورش، محیط زیست، پسماند، ورزش و جوانان، هلال احمر، کمیته امداد، بهداشت و درمان، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و پرداخت تسهیلات بانکی صادر کرد.

کد خبر 692184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.