فراخوان سازمان فاوای اصفهان برای مشارکت در چالش پردازش اسناد تصویری

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری اصفهان با اشاره به فراخوان این سازمان برای مشارکت در چالش پردازش اسناد تصویری گفت: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در این فراخوان می‌توانند از طریق وب‌سایت سازمان فاوا اقدام کنند.

سعید فردانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سازمان فاوای شهرداری اصفهان در رویداد سرمایه‌گذاری هوش مصنوعی که همزمان با پنجمین دوره آئین اعطای جایزه مصطفی (ص) با مشارکت صنایع و واحدهای اقتصادی برتر، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های سرمایه‌گذار خطر پذیر برگزار می‌شود، حضور دارد.

وی در مورد معرفی فراخوان مشارکت در چالش نوآوری باز با استفاده از هوش مصنوعی داده‌ها افزود: یکی از دارایی‌های حیاتی سازمان‌ها به خصوص شهرداری اصفهان بایگانی‌های مختلف و زیادی است که اسناد مهمی را در خود جای داده‌اند که این اسناد در قالب کاغذ ذخیره شده‌اند و دسترسی به آنها مشکل است، که در این طرح با استفاده از هوش مصنوعی و تکنولوژی‌های پیشرفته، تلاش داریم اسناد تصویری به داده‌های قابل استفاده و جست‌وجو تبدیل شود.

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: استفاده از هوش مصنوعی در اسناد نوشتاری و تصویری مزایایی از جمله کاهش زمان جست‌وجو و دسترسی دقیق‌تر و سریع‌تر و استخراج اطلاعات مورد نیاز در بهبود عملکرد و دقت در فرایندهای مدیریتی سازمانی را در بر دارد.

وی اضافه کرد: بخش‌های نیازهای عملیاتی این رویداد، قالب‌های تشخیص و دسته‌بندی اسناد به‌صورت هوشمند و قراردادن آن در گروه‌های اسنادی، تشخیص سندهای تکراری در پرونده، استخراج اقلام اطلاعاتی روی اسناد و استانداردسازی آن، آموزش مدل یادگیری ماشین با انواع سند جدید (مدل تطبیقی)، تأمین API روی مدل یادگیری ماشین برای استفاده به‌صورت سرویس و امکان مقایسه اسناد دسته‌بندی شده با اسناد برچسب گذاری را شامل می‌شود.

فردانی درباره داده‌های فنی طرح پردازش اسناد تصویری با استفاده از هوش مصنوعی افزود: در توسعه این مدل سازمان‌دهی هوشمند برای بایگانی شهرداری اصفهان و سایر متقاضیان، داده‌ها نقش بسیار حیاتی ایفا می‌کنند، زیرا اسناد موجود در بایگانی شامل تصاویر اسکن شده با فرمت‌های مختلفی مانند PDF، JPG، PNG، TIFF و سایر فرمت‌های رایج تهیه می‌شود.

ابزارهای طرح پردازش اسناد تصویری با استفاده از هوش مصنوعی به کاربران این امکان را می‌دهند تا اسناد دسته‌بندی شده توسط مدل را با اسناد اصلی که توسط اپراتورها یا دیگر سیستم‌ها برچسب‌گذاری شده است را مقایسه کنند و در این مقایسه به کاربران اطمینان می‌دهد که مدل سازماندهی هوشمند، به درستی اسناد را دسته‌بندی می‌کند و درصد خطا در عملکرد مدل را ارزیابی کنند.

وی با بیان اینکه با این روشِ رابط کاربری آرشیو اسناد، امکان تعریف گروه‌های اسنادی و اقلام اطلاعاتی روی اسناد، قراردادن اسناد شناسایی شده در پوشه‌های مربوطه با استفاده از نرم‌افزارهای مدیریت اسناد، درج نشدن سند تکراری در پرونده، امکان اکسپورت اسناد و اقلام اطلاعاتی شناسایی شده و امکان تهیه گزارش از ورودی‌ها و خروجی‌های مدل و اقلام اطلاعاتی استخراج شده به وجود می‌آید، گفت: با تحقق این موضوع همچنین ابزارهای مقایسه اسناد دسته‌بندی شده با اسناد برچسب گذاری شده به سهولت انجام خواهد شد.

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری اصفهان تصریح کرد: این ابزارها به کاربران این امکان را می‌دهند تا اسناد دسته‌بندی شده توسط مدل را با اسناد اصلی که توسط اپراتورها یا دیگر سیستم‌ها برچسب‌گذاری شده است را مقایسه کنند و در این مقایسه به کاربران اطمینان می‌دهد که مدل سازماندهی هوشمند، به درستی اسناد را دسته‌بندی می‌کند و درصد خطا در عملکرد مدل را ارزیابی کنند.

وی با اشاره به مدل‌های تجاری پیشنهادی گفت: برای توسعه و پیاده‌سازی راه حل مدل سازمان‌دهی هوشمند، تیم متخصص می‌تواند از مدل‌های تجاری همچون مدل فروش محصول، اشتراک‌گذاری درآمد، خدمات مشتریان و یا همکاری با سازمان‌های مختلف استفاده کند.

فردانی با بیان اینکه این طرح در بازار داخلی و خارجی می‌تواند ارزآوری و بازار فروش مناسبی برای کارآفرینان داشته باشد، درباره ساختار تیم مورد نیاز اضافه کرد: برای توسعه راه حل مدل سازماندهی هوشمند برای تشخیص و دسته‌بندی تصاویر اسناد شهرداری اصفهان، تشکیل یک تیم متخصص و هماهنگ ضروری است.

وی درباره خلاصه طرح گفت: این پروژه با همکاری فضای کار اشتراکی آبی‌سفید فناپ در مدل سازماندهی هوشمند شهرداری اصفهان با هدف بهبود فرایندهای مربوط به بایگانی اسناد و تشخیص و دسته‌بندی تصاویر اسناد طراحی شده است و شامل توسعه یک مدل یادگیری ماشین برای طبقه‌بندی هوشمند اسناد، تشخیص تصاویر، تبدیل فرمت‌های مختلف اسناد و ایجاد یک نرم‌افزار کاربری است که با پیاده‌سازی آن انتظار می‌رود فرآیندهای مربوط به بایگانی و مدیریت اسناد بهبود پیدا کند.

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری اصفهان ادامه داد: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام برای شرکت در فراخوان مشارکت در نوآوری بازپرداز اسناد تصویری می‌توانند از طریق وب‌سایت innovin.ir و پرتال سازمان فاوا شهرداری اصفهان به نشانی ict.isfahan.ir اقدام کنند.

کد خبر 692142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.