داوری بیش از یکصد اثر خوشنویسی در جشنواره ملی «هل اتی» کاشان

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان گفت: بیش از یکصد اثر خوشنویسی در جشنواره ملی «هل اتی» داوری شد.

به گزارش ایمنا، محمد علی فرجی، اظهار کرد: با اتمام زمان مهلت دریافت آثار پنجمین دو سالانه ملی خوشنویسی «هل اتی» بیش از یکصد اثر در رشته‌های نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ و رشته ثلث به دبیرخانه جشنواره رسید که مورد ارزیابی داوران قرار گرفت.

وی با توجه به ظرفیت‌های ارزشمند فرهنگی و هنری به ویژه خوشنویسی در منطقه کاشان، ایجاد بستر مناسب برای معرفی استعدادهای مختلف هنری از جمله خوشنویسی را ضروری دانست و رویکرد این دوره از جشنواره خوشنویسی «هل اتی» را افزون بر ایجاد تعامل بین هنرمندان، حرکتی برای تعالی این رشته هنری معرفی کرد.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کاشان با بیان اینکه این رویداد برگرفته از سوره مبارکه انسان و مصداق هَلْ أَتی عَلَی الْإِنْسانِ حِینٌ مِنَ الدَّهْرِ…است و پیرامون قرآن، عترت، ایثار و شهادت و گفتمان انقلاب اسلامی اجرا می‌شود، خاطر نشان کرد: با پایان زمان دریافت آثار، ۱۰۲ اثر از هنرمندان سراسر کشور دریافت شد که مرحله داوری آن با حضور شش داور به انجام رسید.

وی با اشاره به اینکه آثار از لحاظ کیفی در سطح بالایی ارزیابی شده و از تنوع بالایی برخوردار است و برای داوری نیز از اساتید رده بالای کشور بهره برده‌ایم، از علی اشرف صندوق‌آبادی، میرحیدر موسوی و سعید کاظمی به عنوان داوران جشنواره در رشته خط نستعلیق، میثم سلطانی داور رشته خط شکسته و همچنین احمد عبدالرضایی و علی رضائیان به عنوان داوران رشته خط نسخ و ثلث نام برد.

فرجی خاطر نشان کرد: مراسم اختتامیه این رویداد فرهنگی هنری سه‌شنبه ۱۱ مهر ماه با حضور مدیران و مسئولین شهری و هنرمندان از ساعت ۱۹:۳٠ در خانه تاریخی طباطبایی برگزار می‌شود و علاوه بر معرفی منتخبین و تقدیر از برگزیدگان در این مراسم، نمایشگاهی نیز از آثار برگزیده در گالری مایا (خیابان غزنوی، نبش فروردین ششم) به مدت یک هفته برپا خواهد شد.

به گزارش ایمنا؛ پنجمین دوسالانه ملی خوشنویسی «هل اتی» به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و با مشارکت انجمن خوشنویسان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان به دبیری احمد خوش‌حساب در حال اجرا می‌باشد

کد خبر 692122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.