ایستگاه ایست و بازرسی شهید شرافت نایین در سطح استان و کشور عملکرد بسیار خوبی دارد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اصفهان گفت: داخل شهرستان نایین میزان جرائم پایین است اما ایستگاه ایست و بازرسی شهید شرافت با وجود اینکه در نایین واقع شده، عملکرد بسیار خوبی در سطح استان و کشور داشته و عملکرد مثبت این منطقه، از ورود حجم وسیع مواد مخدر به سطح کشور پیشگیری کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید محمد موسویان ظهر امروز _یکشنبه نهم مهرماه_ در مراسم تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نائین اظهار کرد: امروز در جوامع بشری عدالت به معنای عام، عدالت سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و قضائی مدنظر است اما وقتی صحبت از عدالت می‌کنیم در ذهن خطور می‌کند، عدالت در اجرای آرا و تصمیمات قضائی است.

وی افزود: دادستان یکی از افرادی است که نقش اساسی در راه اجرای عدالت در سیستم قضائی دارد و بنا بر تحقیق انجام شده، حضور هزار تکلیف، وظیفه و اختیارات بنا بر دستورالعمل‌ها برای وی دیده شده و این مهم نشان از اهمیت و اثرگذاری جایگاه دادستان دارد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اصفهان با بیان اینکه بسیاری اختیارات دادستان‌ها، اختیارات نانوشته است، گفت: تمام مسئولان ما در سیستم قضائی کار سخت و خطیری دارند و شغل قضاوت کار بزرگی است اما دادستان که در سیستم قدیم به وی لقب قضات ایستاده می‌گفتند، به لحاظ مسئولیت‌های سنگین باید حضور میدانی نیز داشته باشد.

حسن خلق و اقدام سریع و صحیح از ویژگی‌های یک دادستان است

وی با اشاره به ویژگی‌های یک دادستان، تصریح کرد: اولین ویژگی دادستان، حسن خلق و رفتار خوب است ولو اینکه کاری برای مردم انجام ندهد و گره از مشکل خلق باز نکند، باید رفتار خوب داشته باشد چرا که این مهم، رضایتمندی مردم را ایجاد می‌کند.

موسویان ادامه داد: دومین ویژگی، اقدام به موقع و سریع است و دادستان باید در موضوعات و مشکلات به موقع و سریع تصمیم بگیرد و امروز اگر تصمیمی گرفته شد، این تصمیم اثرگذار است.

وی تاکید کرد: امروز اگر پزشک در اورژانس تصمیم درست و به موقع بگیرد می‌تواند جان بیمار را بهبود ببخشد اما اگر صبر کند برای روزهای آینده و بهترین جراح بر بالین بیمار حاضر شود، این فایده ندارد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اصفهان افزود: سومین ویژگی یک دادستان، تصمیم‌گیری متقن و صحیح در کنار اقدامات سریع است چرا که هر اقدام سریع و به موقعی مورد قبول دستگاه قضائی نیست.

وی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب، دستگاه قضائی تحولات بسیار داشت، گفت: شروع تحولات دستگاه قضائی توسط آیت‌الله بهشتی، معمار نوین دستگاه قضائی انجام شد و برای رسیدن به اجرای عدالت و عدالت واقعی، نیاز به تحول وجود داشت.

موسویان ادامه داد: در زمان آیت‌الله رئیسی، به دستور مقام معظم رهبری مقرر شد که سند تحول و سند راهبردی تدوین شود که این سند پس از تأیید از مقام معظم رهبری، برای اجرا به قوه قضائیه ابلاغ شد.

رضایتمندی مردم و اجرای عدالت نتیجه اجرای سند تحول در دستگاه قضا است

وی افزود: اگر در تمام سند تحول جستجو کنید، دو موضوع مهم رضایتمندی مردم و اجرای عدالت را پیگیری می‌کند و تمام مسائل که پیگیری شود، به این دو نتیجه و مقوله مهم رسیده می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اصفهان با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین وظایفی که در سند تحول پیش‌بینی شده، احیای حقوق عامه است، گفت: ورود، نظارت و صیانت در بحث حقوق عامه، وظیفه دادستان است و این حقوق عامه به دو دسته تقسیم می‌شود که اموری که شخصی مدعی آسیب به حقوق خود شده است دسته اول و دسته دوم آسیب به حقوقی است که بدون شکایت اشخاص توسط دادستان پیگیری می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به بحث خودروهای توقیف‌شده به عنوان یک حقوق عامه، خاطرنشان کرد: در پارکینگ شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، نزدیک به ۵۰۰ تا ۶۰۰ خودرو در بازه زمانی بیش از دوتا سه سال در این پارکینگ توقیف شده است و پس از چند سال، دیگر اسم این خودرو، خودرو نیست.

موسویان ادامه داد: ممکن است برخی از این خودروها بیت‌المال باشند یا توسط دادگاه حکم صادر شده باشد و باید این موضوع مهم توسط دادستان به عنوان حقوق عامه به آن به صورت ویژه ورود پیدا کنند.

حمایت از واحدهای تولیدی از اقدامات دستگاه قضائی در کشور است

وی اضافه کرد: نزدیک شهر نائین برخی واحدهای صنعتی را مشاهده کردم که یکی از موضوعاتی که مورد تاکید رئیس قوه و در سند تحول نیز پیش‌بینی شده، بحث حمایت از واحدهای تولیدی است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اصفهان ادامه داد: حدود یک دهه قبل به موجب قانون، اگر مطالبه‌ای نسبت به واحدهای تولیدی وجود داشت، این واحد توقیف، پلمب و پس از آن وصل مطالبات شخص یا بانک‌ها انجام می‌شد.

وی افزود: پس از مزین کردن شعار سال به موضوع اقتصادی، ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در قوه و استان‌های کشور با وظیفه حمایت از واحدهای تولیدی ایجاد و پیگیری شد.

موسویان تصریح کرد: امروز قاطعانه می‌توانم بگویم که هیچ واحدهای تولیدی بابت مطالبات بانک‌ها و افراد، تعطیل و پلمب نمی‌شود و اگر واحد تولیدی دارای مشکلی بود، حمایت قضائی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در مورد حمایت از واحدهای تولیدی در استان اصفهان بوده است، گفت: استفاده از نهادهای مردمی و ظرفیت‌های مردمی بابت حل اختلافات است که این مهم ظرفیت بسیار خوبی در شهرستان‌ها است و امروز نباید بابت اختلافات کوچک، مردم به دادگستری مراجعه کنند و به لطف خدا مردم با فرهنگ و اصیل این شهرستان، حضور نهادهای مردمی برای حل اختلاف می‌تواند کمک کننده باشد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اصفهان با اشاره به اینکه قوه قضائیه در بحث جرایم خشن، به هیچ وجه نباید رأفت اسلامی به خرج دهد، تاکید کرد: داخل شهرستان نائین میزان جرایم به لطف خداوند پایین است اما ایستگاه ایست و بازرسی شهید شرافت با وجود اینکه در نائین واقع شده اما عملکرد بسیار خوبی در سطح استان و کشور داشته است و عملکرد مثبت این منطقه، از ورود مواد مخدر بسیار به سطح کشور پیشگیری کرده است.

وی افزود: مسئولان شهرستان نائین در خصوص این ایستگاه تلاش مضاعف داشته باشند و عملکرد مثبت دادستان، فرماندار و نیروی انتظامی می‌تواند حرکت مثبت و پیشگیرانه در کاهش جرایم مواد مخدر در سطح استان باشد و قابل ذکر است که در در سال ۱۴۰۰ یا سال ۱۴۰۱، میزان کشفیات مواد مخدر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید شرافت شهرستان نائین، نزدیک به آمار کشفیات حدود شش استان بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه حامل پیام رئیس کل دادگستری استان اصفهان است، اظهار کرد: رئیس کل دادگستری استان اصفهان در پیامی ضمن عرض سلام خدمت مردم شریف و شهید پرور شهرستان نائین، امام جمعه و مسئولان شهرستان، بیان کردند که بسیار علاقه داشتند در این جلسه شرکت کنند اما به دلیل کسوت کار امکان این مهم فراهم نشد.

شاه کلید موفقیت در شهرستان خدمت به مردم است

محمد کریمی نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای قوه قضائیه، اظهار کرد: در مدل نظام جمهوری اسلامی چیزی تحت عنوان تودیع نداریم چرا که سنگر خدمت عوض می‌شود اما جبهه عوض نمی‌شود.

وی با اشاره به جایگاه و اهمیت مقام دادستان عمومی و انقلاب، گفت: دادستان به عنوان عضو شورای تأمین، وظایف مهم، اساسی و قابل توجهی را برعهده دارد.

فرماندار شهرستان نائین افزود: مهم‌ترین راه عملی مبارزه با آمریکا و استکبار، خدمت به مردم است و اگر می‌خواهیم مبارز باشیم و شاهد حضور حداکثری مردم در مناسبت‌ها، صحنه‌ها و انتخابات باشیم، باید به بهترین نحو به مردم خدمت کنیم چرا که شاه کلید موفقیت در شهرستان خدمت است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، صبح امروز مراسم تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نائین برگزار و از زحمات ابوالفضل توکلی تقدیر و در حکمی از سوی رئیس قوه قضائیه، عبدالرسول شریفی به عنوان دادستان جدید شهرستان نائین معرفی شد.

شریفی پیش از این رئیس دادگستری بخش مهردشت شهرستان نجف آباد را برعهده داشته است و توکلی نیز به سمت رئیس شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو دادگستری شهرستان نائین منصوب شد.

کد خبر 692100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.