جلوگیری از ۸۹۴ مورد تغییر کاربری غیرمجاز زمین زراعی در قزوین

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: جلوگیری از ۸۹۴ فقره تغییر کاربری غیرمجاز زمین‌های کشاورزی در استان قزوین طی شش ماه نخست امسال انجام شد.

علی شعبانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در راستای اجرای بند دوم اصل ۱۵۶ قانون اساسی و ناظر بر احیای حقوق عامه، آزادسازی اراضی ملی و رفع تصرف از منابع طبیعی از اولویت‌های دادگستری استان قزوین است.

وی با اشاره به نگاه دستگاه قضائی در حوزه صیانت از اراضی ملی، مقابله و پیشگیری به موازات همدیگر، گفت: در شش ماهه نخست امسال با اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی باغی و کشاورزی، از تغییر کاربری ۸۹۴ مورد در استان جلوگیری شده است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین از آزادسازی و رفع تصرف ۶ هکتار بستر و حاشیه رودخانه در استان قزوین طی شش ماهه نخست امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: طی شش ماهه نخست امسال ۱۰۰ حلقه چاه غیرمجاز مسدود و مسلوب‌المنفعه شد.

شعبانی ادامه داد: در مجموع از ابتدای امسال تاکنون حدود ۱۸۶ هکتار زمین‌های ملی استان قزوین که ۳۷ میلیارد تومان ارزش مادی دارد آزادسازی شده و به انفال برگشته‌اند، همچنین ۳۵ ساخت و ساز غیرمجاز در استان قزوین قلع و قمع شد.

کد خبر 692079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.