جریمه ۱۰۰ میلیارد تومانی متخلفان اقتصادی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان جریمه برای متخلفان اقتصادی در شش ماه نخست امسال صادر شده‌ است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدحمزه لقمانی امروز _یکشنبه نهم مهرماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی شش ماه نخست امسال، پنج هزار و ۲۳۲ فقره پرونده در سه بخش کالا و خدمات، بهداشت، دارو و درمان، قاچاق کالا و ارز وارد شعب تعزیرات حکومتی شد.

وی با بیان اینکه از این تعداد به پنج هزار و ۲۱۹ فقره پرونده رسیدگی شد، افزود: بیشترین تخلفات اقتصادی استان در حوزه کالا و خدمات، گران‌فروشی و درج نشدن قیمت بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: پرونده‌ها پس از ورود به تعزیرات حکومتی به شعب ارجاع و پس از بررسی‌های لازم درباره آن‌ها رأی صادر می‌شود، در مجموع متهمان تخلفات اقتصادی در این شش ماه، به پرداخت یک هزار میلیارد ریال محکوم شدند.

لقمانی‌نژاد اضافه کرد: در این پرونده‌ها علاوه بر جزای نقدی در حق دولت، محکومان به استرداد مبلغ در حق شاکی نیز محکوم شدند که توسط واحد اجرای احکام این حق از متهمان اخذ و به شکات مسترد شد.

وی تصریح کرد: این سازمان یک مرجع تخصصی برای رسیدگی به تخلفات اقتصادی است، گزارش‌ها و پرونده‌ها توسط بازرسان و کارشناسان دستگاه‌های کاشف از جمله اطلاعات سپاه، وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، سازمان‌های جهاد، صمت، بسیج اصناف، بازرسی اتاق اصناف، دانشگاه علوم پزشکی، دامپزشکی، شرکت فراورده‌های نفتی، منابع طبیعی و استاندارد به این مرجع ارسال و رسیدگی می‌شود.

کد خبر 691907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.