محبوب‌ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۳ + سیاست‌های اقتصادی مترقی هر کشور

نیوزلند، سوئیس، سوئد، نروژ، استرالیا، دانمارک، کانادا و هلند محبوب‌ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۳ به‌حساب می‌آیند که سیاست‌های مترقی آن‌ها در بهبود کیفیت زندگی شهروندان نقش مهمی ایفا کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بدیهی است که برندسازی هر کشور نقش مهمی در افزایش محبوبیت محصولات، اعتبار صنایع و افزایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در آن ایفا می‌کند که تمام این مولفه‌ها به سهم خود در بهبود کیفیت زندگی شهروندان بسیار اثربخش است. علاوه بر این، کشورها می‌توانند به روش‌های مختلف مانند مشارکت در مذاکرات چندجانبه و تلاش برای افزایش سازگاری استانداردهای مدیریت با هنجارهای جهانی محبوبیت خود را میان شهروندان افزایش دهند. نرخ صادرات کالاهای فرهنگی، فرصت‌های آموزشی و ارتباطات بین‌الملل از دیگر مولفه‌هایی به حساب می‌آید که در افزایش محبوبیت کشورها نقش مهمی ایفا می‌کند و از طریق ارتقای سطح آن‌ها، بهبود کیفیت زندگی شهروندان را نیز به دنبال دارد. در ادامه به معرفی محبوب‌ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۳ و سیاست‌های مترقی هر یک در بهبود وضعیت شهروندان می‌پردازیم.

نیوزلند

نیوزلند به عنوان محبوب‌ترین کشور جهان در سال ۲۰۲۳ برای شهروندان و مهاجران شناخته شده است. محققان علت این برتری را به سیستم مهاجرپذیری متمایز آن نسبت داده‌اند که در آن، ورود افراد بیگانه دارای مهارت‌های ویژه اولویت دارد. در این سیستم، توانایی‌های افراد خواهان ورود به کشور توسط وزارت تجارت، نوآوری و اشتغال مورد بررسی قرار می‌گیرد و سپس اجازه ورود آن‌ها به کشور صادر یا رد می‌شود. به همین دلیل ۵۴ درصد از شهروندان نیوزلند باور دارند که مهاجران می‌توانند به سودآوری برای کشور آن‌ها کمک کنند و اقتصاد کلی نیوزلند را که می‌تواند به بهبود کیفیت زندگی مردم منجر شود، تحت تأثیر قرار دهند. تجارت شفاف و محیط کاری مطلوب از دیگر ویژگی‌های منحصربه‌فرد نیوزلند به‌حساب می‌آید که در تبدیل آن به محبوب‌ترین کشور دنیا نقش مهمی ایفا کرده است.

محبوب‌ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۳ + سیاست‌های اقتصادی مترقی هر کشور

سوئیس

سوئیس پایتخت جهانی برای پیوند کشورهای مختلف در انجام معاملات بانکی، داروسازی و ماشین‌آلات است. بعضی از شهرهای این کشور همچون ژنو و زوریخ از زیست‌پذیرترین شهرهای جهان به شمار می‌رود که امنیت مالی و آزادی انتخاب در آن‌ها در سطح بسیار بالایی قرار دارد. قوانینی که برای مهاجرت‌پذیری سوئیس، به ویژه از کشورهای اتحادیه اروپا، وضع شده امکان حضور هر چه بیشتر افراد متخصص در فنون مختلف را در سوئیس افزایش داده و همین امر قدرت اقتصادی کشور را به سطح بالایی رسانده است. تنوع فرهنگی بالا و تمرکز بر شفافیت از دیگر سیاست‌های کشور برای جذب استعدادهای درخشان جهان محسوب می‌شود که به سهم خود کیفیت زندگی شهروندان را تحت تأثیر قرار داده است.

محبوب‌ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۳ + سیاست‌های اقتصادی مترقی هر کشور

سوئد

سوئد جایگاه سوم کشورهای محبوب جهان را در سال ۲۰۲۳ به خود اختصاص داده که این برتری به تعادل موجود میان کار و زندگی شهروندان نسبت داده شده است. در واقع دولت تدابیری برای ایجاد تعادل میان کار و زندگی پیاده کرده است که بر اساس آن والدین می‌توانند حین کار کردن زمانی را به مراقبت از فرزندان یا حتی افراد وابسته به خود اختصاص دهند، ضمن این‌که ساعات کاری در کشور بسیار منعطف است و از همه مهم‌تر امکان استراحت بین کار وجود دارد. از نظر سیاست‌های مهاجرپذیری نیز سوئد اولویت پذیرش را به افرادی می‌دهد که از مهارت‌های ویژه‌ای برخوردار هستند و می‌توانند در ارائه نوآوری‌ها موفق عمل کنند. سوئد به واسطه سیاست‌های مهاجرپذیری ویژه خود میزبان غول‌های جهانی نظیر اسپاتیفای، اریسکون و ولوو است.

محبوب‌ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۳ + سیاست‌های اقتصادی مترقی هر کشور

نروژ

برخورداری از منابع قدرتمند تولید انرژی، زندگی دریایی و تولید غذاهای دریایی در تبدیل نروژ به چهارمین کشور محبوب جهان در سال ۲۰۲۳ نقش مهمی ایفا کرده است. سیستم رفاهی کشور دسترسی مردم را به استانداردهای بالای زندگی فراهم آورده و ارائه کسب و کار پایدار، ارزش‌های برابرطلبانه و توسعه محیط‌های باکیفیت برای کارهای گروهی در تقویت نوآوری آن بسیار اثربخش بوده است. علاوه بر این، دولت نروژ به‌طور قابل‌توجهی در رشد اقتصاد کشور سرمایه‌گذاری می‌کنند و از این طریق زمینه را برای سرمایه‌گذاری امن برندهای برتر جهان فراهم آورده است.

محبوب‌ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۳ + سیاست‌های اقتصادی مترقی هر کشور

استرالیا

استرالیا از سردمداران کشورهای جهان در معدن‌کاری، کشاورزی، امور مالی و فرصت‌های اشتغال به‌حساب می‌آید و به همین دلیل یکی از جایگاه‌های برتر کشورهای محبوب را در سال ۲۰۲۳ از آن خود کرده است. سرانه تولید ناخالص داخلی استرالیا در سال ۲۰۲۳، ۶۴ هزار و ۴۹۱ دلار بوده و مشارکت شهروندی در کشور در سطح بالایی قرار داشته است. علاوه بر این، استرالیا نیز از سیاست‌های مهاجرپذیری موفقی برخوردار است که جذب استعدادهای درخشان جهان و تقویت نوآوری در آن را به دنبال داشته است. منابع بی‌شمار معدن و برخورداری از نیروهای کار متخصص در معدن‌کاری استرالیا را به یکی از رهبران کشورهای آسیا در صادرات محصولات مربوطه تبدیل و در رونق اقتصاد آن نقش مهمی ایفا کرده است.

محبوب‌ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۳ + سیاست‌های اقتصادی مترقی هر کشور

دانمارک

دانمارک ششمین کشور محبوب جهان محسوب می‌شود که جذابیت جهانی خود را تا حد زیادی مدیون سیاست تخصیص ۱۰ درصد از سرانه تولید ناخالص ۴۰۰ میلیون دلاری خود به مراقبت سلامت است. علاوه بر این، ۷۰ درصد از نیروی کار کشور را مهاجران متخصص تشکیل می‌دهند، ضمن این‌که شهروندان از استانداردهای زندگی بسیار مطلوب و تعادل بین کار و زندگی برخوردار هستند. توسعه رویکردهای تولید انرژی سبز و اعمال اقدامات اثربخش برای تأمین صددرصدی الکتریسیته پاک تا سال ۲۰۵۰ از دیگر ویژگی‌های دانمارک به حساب می‌آید که در تبدیل آن به ششمین کشور محبوب جهان در سال ۲۰۲۳ نقش مهمی ایفا کرده است.

محبوب‌ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۳ + سیاست‌های اقتصادی مترقی هر کشور

کانادا

کانادا در سال ۲۰۲۳ جایگاه هفتم کشورهای محبوب جهان را از آن خود کرده و توانسته است بیشترین تعداد مهاجر را از کشورهای جنوب آسیا، آفریقا و خاور میانه به خود جذب کند. «اکسپرس انتری» سیستم کشور برای مدیریت درخواست‌های اقامت دائم آن به منظور پر کردن شکاف‌های نیروی کار از طریق برنامه‌های مهاجرت اقتصادی خاص محسوب می‌شود که در افزایش محبوبیت کشور نقش مهمی ایفا کرده است. تقویت روابط چندفرهنگی در سیاست و زندگی روزمره شهروندان از مهم‌ترین تدابیر دولت کانادا برای افزایش محبوبیت آن در جهان به‌شمار می‌رود که در تبدیل آن به یکی از بهترین مقاصد دنیا برای مهاجران بسیار اثربخش بوده است. همچنین دولت کانادا از طریق عقد ۱۴ قرارداد با ۴۹ کشور دسترسی به بازارهای خود را برای سرمایه‌گذاران، کمپانی‌ها و صاحبان کسب و کار معروف جهان افزایش داده و ۱.۵ میلیارد مصرف‌کننده را به بازار جذب کرده است.

محبوب‌ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۳ + سیاست‌های اقتصادی مترقی هر کشور

هلند

هلند از محبوب‌ترین کشورهای دنیا میان شهروندان و مهاجران به‌شمار می‌رود. سرمایه‌گذاری دولت در ارائه خدمات درمانی مهم‌ترین نقش را در افزایش طول عمر شهروندان به ۸۱.۴ سال طی یک دهه اخیر ایفا کرده و رضایت گسترده شهروندی را به دنبال داشته است. علاوه بر این، هلند که به دروازه اروپا شهرت دارد، زیرساخت‌هایی بسیار پیشرفته نظیر بندر روتردام (بزرگ‌ترین بندر اروپایی) و فرودگاه اسخیپول آمستردام را در خود جا داده که زمینه را برای تبادل بهینه کالاها و خدمات فراهم آورده است.

محبوب‌ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۳ + سیاست‌های اقتصادی مترقی هر کشور

کد خبر 691665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.