جشن بزرگ «مهمانی امت احمد» در سنندج برگزار شد

جشن بزرگ «مهمانی امت احمد (ص)» به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت با حضور هزاران نفر از مردم شهر سنندج و اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جشن امت احمد (ص) به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت شامگاه امروز _جمعه هفتم مهرماه_ با حضور پرشور مردم شهر سنندج و هنرمندان کشوری و استانی در این شهر برگزار شد.

این مراسم که با استقبال هزاران نفری مردم شهر سنندج روبرو شده بود، از پیاده‌راه فردوسی این شهر آغاز و به میدان انقلاب و خیابان‌های امام‌خمینی (ره) و طالقانی منتهی می‌شد و در طول مسیر نیز حدود ۱۰۰ غرفه فرهنگی، آموزشی، سلامت و ایستگاه‌های صلواتی توزیع غذا و نوشیدنی برپا شده بود و به مردم ارائه خدمات می‌کردند.

اجرای نواهای عارفانه، مداحی و دف‌نوازی اصیل کردستان در مدح پیامبر اکرم (ص)، خوانندگی علیرضا افتخاری، پیام عزیزی و احسان یاسین، دعوت از بازیگران فیلم نون خ، شعبده بازی و اجرای برنامه برای کودکان از جمله بخش‌های این مراسم بود.

این برنامه به صورت پخش مستقیم نیز همزمان توسط توسط شبکه سه سیما و شبکه استانی کردستان بر روی آنتن رفت تا افرادی که امکان حضور در مراسم را نداشتند بتوانند در منازل خود به تماشای برنامه بنشینند.

جشن بزرگ «مهمانی امت احمد» در سنندج برگزار شد

برگزاری جشن بزرگ مهمانی امت احمد به همت خیران کردستانی

پویا محمدی، مدیر کانون مردمی فرهنگی سروش به عنوان یکی از عوامل برگزاری این برنامه اظهار کرد: این مراسم ویژه با همت کانون‌های فرهنگی، هیئت‌های مذهبی و خیران استان برگزار شده و اعتبارات آن نیز توسط خیران، کانون‌های فرهنگی استان و نذورات مردمی تأمین شده است.

وی افزود: ۱۰۰ هزار غذای گرم، ۱۰۰ هزار بسته شیرینی و شکلات برای حاضران در مراسم تدارک دیده شده و در بین آن‌ها توزیع می‌شود.

مدیر کانون مردمی سروش تصریح کرد: حضور گرم مردم موجب تداوم برگزاری چنین جشن‌هایی در شهر سنندج شده و قطعاً وحدت را بین مسلمانان بیشتر تحکیم خواهد کرد.

به گزارش ایمنا، مساجد، تکایا، خانقاه‌ها و مکان‌های فرهنگی استان کردستان در ماه ربیع‌الاول که به ماه مولود مشهور است، سراسر محل برپایی جشن‌های مولودی‌خوانی، دف‌نوازی با اشعار عرفانی و مدح بزرگی حضرت رسول اکرم (ص) است.

کد خبر 691517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.