وحدت راهبردی‌ترین نیاز امروز جهان اسلام است

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: وحدت و همدلی راهبردی‌ترین نیاز امروز جهان اسلام است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی امروز _هفتم مهرماه_ در خطبه‌های نماز جمعه اراک اظهار کرد: اگر تمام مسلمانان جهان با هم وحدت و اتحاد داشته باشند هیچ قدرتی نمی‌تواند، در مقابل آن‌ها ایستادگی کند.

وی با بیان اینکه وحدت و همدلی کلید موفقیت، پیشرفت و ایستادگی مسلمانان در برابر دشمنان است، افزود: باید بدانیم که ایستادگی ما در برابر امریکایی که در حال فروپاشی است دل‌های مؤمنان را بیشتر بهم نزدیک می‌کند و همچنین اتحاد کشورهای اسلامی را در پی دارد.

امام جمعه اراک با بیان اینکه مسلمانان جهان مشترکات بسیاری در حوزه امنیت و اقتدار دارند، تصریح کرد: مسلمانان باید با وحدت و همدلی از مشترکات خود در برابر توطئه‌های آمریکا و اسرائیل دفاع کنند.

وی ادامه داد: مسلمانان جهان نباید نسبت به ظلم و ستم و استکبار بی‌تفاوت باشند بلکه باید با وحدت و یکپارچگی در برابر ستمگری ایستادگی کنند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با بیان اینکه ملت ایران در نقاط مختلف کشور باید با تفاهم و همدلی از اقتدار و وظایف ملی در برابر آمریکا و اسرائیل دفاع کنند، گفت: مردم ایران اسلامی باید در برابر منافقان، اشرار، داعش و وهابیت ایستادگی و دفاع کنند و در برابر توطئه‌های دشمنان آگاه و هوشیار باشند.

وی با بیان اینکه ۶۰ کشور از مجموع ۲۰۰ کشور جهان مسلمان است، اضافه کرد: روحانیت شیعه و اهل سنت کشور باید با یکدیگر وحدت داشته باشند و از آب ریختن به آسیاب دشمن خودداری کنند

امام جمعه اراک با بیان اینکه بسیاری از مناطق حساس از نظر حمل‌ونقل بین‌المللی و دریایی در اختیار این کشورها قرار دارد، افزود: مسلمانان باید در برابر توطئه‌های دشمنان آگاه باشند تا از ایجاد تفرقه توسط دشمنان مصون بمانند.

وی با گرامیداشت یاد شهدای اسلام و هفت هزار و ۲۰۰ شهید استان، اظهار کرد: شهدا مایه عزت و اقتدار ایران اسلامی هستند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: ایران اسلامی امروز به برکت رهبری و خون شهدا در حوزه‌های علمی و تسلیحاتی در اوج قله‌های قدرت قرار دارد.

وی اضافه کرد: ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس در تحریم سیم خاردار و کیسه سرم قرار داشت اما امروز به برکت روحیه و فرهنگ بسیجی، دفاع مقدس، تدابیر مقام معظم رهبری و برخورد اقتدارآمیز سپاه در مقتدرترین شرایط قرار دارد.

امام جمعه اراک با اشاره به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها گفت: جوانان و نوجوانان، آینده‌سازان کشور هستند بنابراین معلمان باید در مدارس تمام تلاش خود را برای تعلیم و تربیت آینده‌سازان کشور به کار گیرند و زمینه تربیت نسل انقلابی را فراهم کنند.

کد خبر 691464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.