آتش‌نشانان با فداکاری آسایش و امنیت مردم را تأمین می‌کنند

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی گفت: آتش‌نشانان زحمت می‌کشند و با فداکاری خود آسایش و امنیت مردم را تأمین می‌کنند، قدردان زحمات آن‌ها هستیم و خداوند از بلایای مختلف آن‌ها را حفظ کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی امروز _جمعه هفتم مهرماه_ در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد حضرت محمد (ص) اظهار کرد: پیامبر الگو و سرمشق برای تمامی مسلمانان است و باید تمامی زوایای زندگانی ایشان و رفتار و سیره آن حضرت را مطالعه کنیم تا بتوانیم برای خود، ایشان را به عنوان سرمشق قرار دهیم.

وی افزود: نباید در زندگی دنیوی خود آخرت و قیامت را از یاد ببریم و نباید دنیا را بر آخرت ترجیح دهیم چرا که پیامبر می‌فرمایند دنیادوستی سر منشأ تمامی خطاهای انسان است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: طبق احادیث موجود پیامبر اکرم (ص) تکبر نداشتند و بر روی زمین می‌نشستند و ساده زیستی و قناعت از جمله ویژگی‌های ایشان بود.

قریشی ادامه داد: دین برای آباد کردن این دنیا و آخرت آمده است اما نباید دنیا را بر آخرت ترجیح داد و مسلمانان در تعارض بین دنیا و آخرت، دنیا را باید فدا کنند.

وی با اشاره به هفتم مهرماه روز آتش‌نشانی تصریح کرد: آتش‌نشانان زحمت می‌کشند و با فداکاری خود آسایش و ایمنی مردم را تأمین می‌کنند؛ قدردان زحمات آن‌ها هستیم و خداوند از بلایای مختلف آن‌ها را حفظ کند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به روز سالمند عنوان کرد: وظیفه ما تکریم سالمندان است و تدبیر خداوند است که با بالا رفتن سن، انسان‌ها ضعیف‌تر می‌شوند و دستور خداوند است که بزرگان و سالمندان را مورد احترام و توجه قرار دهیم.

قریشی گفت: سالمندان اگر پدر و مادر انسان‌ها باشند تکریم و رسیدگی به آن‌ها جز دستورات خداوند است و بر اساس دستور خداوند با زبان خوش و تکریم حداکثری باید با آن‌ها رفتار کند و از درگاه الهی رحمت طلب کند.

وی با بیان اینکه وحدت و اتحاد باعث نجات جامعه اسلامی می‌شود، اظهار کرد: اگر در جامعه‌ای وحدت نباشد دشمنان به آسانی آن جامعه را می‌توانند نابود کنند و خداوند مسلمانان را به وحدت دعوت کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی یادآور شد: وحدت و برادری در کشور بسیار مهم بوده و باید حفظ شود و اگر از بین رود موجب تسلط دشمنان بر کشور می‌شود.

کد خبر 691423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.