پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی برای ۸ هزار مددجوی  بهزیستی

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: هدف سازمان بهزیستی خودکفا شدن مددجویان تحت حمایت بهزیستی است به همین جهت سال گذشته برای هشت هزار نفر تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ناصر چاووشی امروز- پنجشنبه ششم مهرماه- در آئین افتتاح مرکز سالمندان کوثر اردستان لاببان اینکه فاز نخست مرکز نگهداری سالمندان کوثر اردستان در آستانه روز سالمند با همکاری خیران و با قابلیت پذیرش ۶۰ نفر افتتاح شد، اظهار کرد: این مرکز به امکانات مورد نیاز سالمندان تجهیز شده است.

وی افزود: سپردن فرد سالمند در مراکز سالمندان از نظر فرهنگ دینی، امر پسندیده نیست، اما برای شرایط خاص به اجبار ظرفیت‌هایی همچون مرکز سالمندان را باید ایجاد کنیم که امید می‌رود فاز دوم مرکز کوثر اردستان با همت خیران افتتاح شود.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان خاطرنشان کرد: فاز دوم مرکز سالمندان کوثر اردستان برای نگهداری معلولان در حال احداث است و خوشبختانه در سطح استان اصفهان با توجه به فرهنگ نوع‌دوستی بین مردم، ظرفیت خالی برای مرکز سالمندان وجود دارد، اما در حوزه نگهداری معلولان با محدودیت مواجه هستیم.

چاووشی تصریح کرد: ۳۱ مرکز شبانه‌روزی سالمندان در سطح استان اصفهان با نگهداری از یک‌هزار و ۵۰۰ سالمند فعالیت دارند.

وی ادامه داد: در حوزه توانبخشی نیز حدود ۹۳ هزار نفر تحت حمایت بهزیستی استان قرار دارند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه ۳۰ هزار نفر در حوزه اجتماعی تحت حمایت بهزیستی هستند، اضافه کرد: هدف سازمان بهزیستی این است که مددجویان تحت حمایت خودکفا شوند و به همین جهت نیز تسهیلات اشتغالزایی پرداخت می‌شود که در سال گذشته برای هشت هزار مددجو پرداخت شده است.

چاووشی یادآور شد: امید می‌رود در سال جاری تسهیلات اشتغالزایی برای حدود ۶ هزار نفر از مددجویان تحت حمایت بهزیستی پرداخت شود.

جمعیت ایران همچون کشورهای دیگر رو به پیری قرار دارد

امیرحسین عرب‌زاده، مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور در امور مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سازمان بهزیستی کشور با توجه به مأموریت‌های فراوانی که دارد موضوع مراکز سالمندان را نیز مورد توجه قرار می‌دهد و با توجه به شرایط و قوانین موجود حمایت خود را از این مراکز انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: در سال جاری دو بار مستمری مددجویان افزایش پیدا کرد و طی سنوات گذشته رشد نسبتاً خوبی در حوزه بودجه ایجاد شد که رشد بودجه در سال گذشته حدود ۴۰ درصد بود اما کمک خیران در انجام امور حاکمیتی قطعاً تأثیر گذار است چرا که به تنهایی کار پیش نمی‌رود.
مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور در امور مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر تدوین برنامه هفتم از جمله اقدامات مهم مجلس است که این برنامه برای مدیریت برنامه‌ریزی کشور بوده است، همچنین شهرستان اردستان در حوزه خیران پیشگام بوده و از لحاظ تاریخی، فرهنگی و بنیه اسلامی جزو بهترین‌ها است.

عرب‌زاده تاکید کرد: جمعیت ایران همچون کشورهای دیگر رو به پیری قرار دارد و در دهه‌های آینده پنجره جمعیتی بسته خواهد شد و شهرستان اردستان نیز از این موضوع پیری جمعیت مستثنی نیست.

کد خبر 691275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.