حضور ۲ شهر خواهرخوانده اصفهان در نمایشگاه سیزدهمین نمایشگاه گردشگری

رئیس اداره بین‌الملل شهرداری اصفهان گفت: دو شهر خواهرخوانده اصفهان شامل کویت و سن‌پترزبورگ به دعوت شهرداری این کلان‌شهر در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، صنایع دستی و هتل‌داری حضور یافتند.

سیدامین مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: همزمان با برگزاری سیزدهمین نمایشگاه گردشگری، صنایع دستی و هتل‌داری در شهر اصفهان که از چهارم تا هفتم مهرماه برگزار می‌شود، شهرداری اصفهان از تعدادی خواهرخوانده‌ها برای شرکت در این رویداد دعوت کرده است.

وی با بیان اینکه دو شهر کویت و سن‌پترزبورگ این دعوت را لبیک گفتند، افزود: از شهر کویت چهار نفر از هنرمندان صنایع دستی در رشته‌های عبا بافی، ساخت تسبیح، گل‌دوزی روی پارچه و خوشنویسی در این نمایشگاه شرکت کردند.

رئیس اداره بین‌الملل شهرداری اصفهان تصریح کرد: ارتباط با شهر کویت پس از مدتی که در حالت رکود به سر می‌برد به‌عنوان اولین رویداد و اتفاق پس از گذشت چند سال بار دیگر بین دو شهر فعال شده است، امیدواریم در آینده نیز روز به روز این وضعیت بهتر شود.

وی با اشاره به اینکه طبق توافقات و مذاکرات انجام شده قرار است این کار به‌صورت متقابل باشد، گفت: همان‌طور که شهرداری اصفهان غرفه رایگان در اختیار هنرمندان کویتی قرار داد، باید شهر کویت نیز این موضوع را در برگزاری نمایشگاه لحاظ کند و به هنرمندان شهر اصفهان رایگان غرفه اختصاص دهد تا محصولات خود را در آن‌جا به فروش برسانند.

مرتضوی با اشاره به اینکه هیئت سن‌پترزبورگ شامل چهار نفر از بخش توسعه گردشگری و روابط بین‌الملل شهرداری این شهر است، ادامه داد: علاوه بر اینکه در غرفه به معرفی شهر خود می‌پردازند، مذاکراتی نیز با مسئولان اداری شهر اصفهان در بخش‌های مختلف برگزار کردند.

سال آینده بیستمین سالگرد خواهرخواندگی با شهر سن‌پترزبورگ را داریم و قرار است به‌صورت مشترک برنامه‌ای در شهر اصفهان برگزار شود و این کلان‌شهر اعلام آمادگی کرده است تا یک هفته فرهنگی را در شهر سن‌پترزبورگ برگزار کند.

وی با اشاره به هدف برقراری ارتباط خواهرخواندگی که توسعه دیپلماسی عمومی بین دو شهر است، افزود: این دیپلماسی شامل علمی، ورزشی، فرهنگی، اقتصادی و سایر دیپلماسی‌های عمومی می‌شود که هرکدام از این‌ها در شهر یک متولی خاص دارد.

رئیس اداره بین‌الملل شهرداری اصفهان با بیان اینکه شهرداری با دعوت از هیئت شهر خواهرخوانده سعی در توسعه این نوع از دیپلماسی دارد، خاطرنشان کرد: شهرداری اصفهان با برگزاری جلسات متعدد برای این هیئت با دانشگاه‌های مطرح سطح استان اصفهان، اتاق بازرگانی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان و باشگاه فرهنگی و ورزشی سپاهان زمینه توسعه این نوع دیپلماسی را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه سال آینده بیستمین سالگرد خواهرخواندگی با شهر سن‌پترزبورگ را داریم، تصریح کرد: قرار است به‌صورت مشترک برنامه‌ای در شهر اصفهان برگزار شود واین کلان‌شهر اعلام آمادگی کرده است تا یک هفته فرهنگی را در شهر سن‌پترزبورگ برگزار کند.

مرتضوی با بیان اینکه استاندار سن‌پترزبورگ همزمان با برگزاری نمایشگاه گردشگری در اصفهان پیامی را برای شرکت‌کنندگان فرستاده است، خاطرنشان کرد: استاندار سن‌پترزبورگ ضمن اشاره به مشترکات فرهنگی بین شهروندان اصفهان و سن‌پترزبورگ و سابقه تاریخی بین دو شهر ابراز امیدواری کرده است که روابط فرهنگی بین دو شهر توسعه پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه غرفه A۲۱۵ متعلق به شهرهای کویت و سن‌پترزبورگ است، گفت: این نمایشگاه تا هفتم مهرماه ادامه دارد و از ساعت ۱۵ تا ۲۱ و روز جمعه از ساعت ۱۰ تا ۲۱ پذیرای علاقه‌مندان است.

کد خبر 691036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.