توانمندسازی دانشگاه رونق تولید و رشد اقتصاد دانش‌بنیان را در پی دارد

رئیس دانشگاه اراک گفت: دانشگاه‌ به عنوان راهبر و پیشرو صنایع در کشور بوده و هر کجا دانشگاه‌ ضعیف شود اقتصاد دانش‌بنیان و تولید ضعیف می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجتبی ذوالفقاری امروز_ چهارشنبه پنجم مهرماه_ در نشست شورای سیاست‌گذاری همایش ملی ماشین کاری و ماشین‌های ابزار پیشرفته اظهار کرد: هرگاه دانشگاه توانمند شود رونق تولید و رشد اقتصاد دانش بنیان در کشور ایجاد می‌شود.

وی از برگزاری همایش ملی ماشین کاری و ماشین‌های ابزار پیشرفته در روز بیست‌وششم مهرماه در دانشگاه اراک خبر داد و گفت: این همایش با حضور صنایع و دانشگاه‌های مختلف از سراسر کشور و استان مرکزی در این دانشگاه برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه اراک با اشاره به اهمیت برگزاری این همایش در سطح ملی افزود: ماشین کاری موضوع مهمی در حوزه تولید است و این حوزه نقش مهمی در ایجاد رقابت و تولید انبوه در صنایع به همراه دارد.

ذوالفقاری ادامه داد: زنجیره ماشین‌کاری از جمله اقدامات علمی و نبض اقتصاد بوده و با استادکاری در صنایع قابل اجرا و انجام است.

عضو هیأت علمی دانشگاه اراک و دبیر علمی این همایش هم گفت: فراخوان حضور در این همایش از حدود شش ماه پیش به تمامی دانشگاه‌ها و صنایع ارسال شده و تاکنون ۴۶ مقاله برای حضور در این همایش دریافت و در فرآیند داوری قرار دارند.

مهدی مدبری‌فر اظهارکرد: این رویداد ملی با همکاری و مشارکت برخی از صنایع بزرگ کشور و استان مرکزی برگزار می‌شود به گونه‌ای که برخی از کارگاه‌های تخصصی این رویداد در این صنایع برگزار می‌شود.

وی ارائه مقاله و برگزاری کارگاه‌های آموزشی را از جمله برنامه‌های همایش ملی ماشین کاری و ماشین‌های ابزار پیشرفته دانشگاه اراک عنوان کرد و گفت: تقویت ارتباط بین کارفرما و پیمانکاران، ارتباط هرچه بیشتر دانشگاه و صنعت، تبادل نظر دانشگاهیان و صنعتگران و ارتباط صنعتگران با یکدیگر از جمله اهداف برگزاری این همایش است.

دبیر علمی همایش ملی ماشین کاری و ماشین‌های ابزار پیشرفته خاطرنشان کرد: برگزاری هفت کارگاه تخصصی در همایش ملی ماشین کاری و ماشین‌های ابزار پیشرفته تاکنون هماهنگ و برنامه‌ریزی شده است.

گفتنی است، همایش ملی ماشین کاری و ماشین‌های ابزار پیشرفته چهارشنبه بیست‌وششم مهرماه به میزبانی دانشگاه اراک برگزار می‌شود.

کد خبر 691013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.