برگزاری ۲۲ برنامه در زنجان به مناسبت روز جهانی گردشگری

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان از برگزاری برنامه‌های متعدد در روز جهانی گردشگری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید سعید صفوی امروز _ چهارشنبه پنجم مهرماه _ هم‌زمان با روز جهانی و آغاز هفته گردشگری در جمع خبرنگاران با اشاره به سه رویداد مهم در استان اظهار کرد: جشنواره ملی آش ایرانی، نمایشگاه صنایع دستی مرتبط با حوزه غذا، جشنواره سوغات از هفتم تا یازدهم مهرماه در نمایشگاه بین المللی کاسپین زنجان برگزار خواهد شد و مسابقه عکاسی در سه حوزه مختلف در این حاشیه رویداد ملی و برپایی نمایشگاه دفاع مقدس و شهدا در موزه‌های این استان انجام خواهد شد.

وی افزود: جشنواره غذای سنتی شهرستان سلطانیه در آرامگاه تاریخی چلبی اوغلی در شهرستان سلطانیه به مناسبت هفته گردشگری و همزمان با ولادت پیامبر اکرم (ص) برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان خاطرنشان کرد: دو مجتمع خدماتی رفاهی و گردشگری در این هفته کلنگ زنی و پروانه دو دفتر خدمات مسافری اهدا خواهد شد.

صفوی تاکید کرد: تور همیاران طبیعت به مناسبت اختتامیه طرح کارورزی هنرجویان گردشگری هنرستان شهید با هنر همزمان با این هفته گردشگری برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری جشن میلاد پیامبر با همکاری شهرداری زنجان در پروژه سبزه میدان زنجان برگزار خبر داد و تصریح کرد: خانه مسافر زرنان در زنجان، واحد اقامتی مجتمع گردشگری شهرستان زنجان، یک واحد مهمان پذیر در شهرستان زنجان، اقامتگاه سنتی در شهرستان سلطانیه، اقامتگاه بوم گردی سالار در ازناب شهرستان ابهر افتتاح خواهند شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان اضافه کرد: به مناسبت روز غار پاک و هفته گردشگری با حضور جمعی از محیط‌بانان و دوستداران محیط زیست و مسئولان غار خرمنه سر طارم پاک‌سازی شد.

کد خبر 690810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.